Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Luddsput
#1147718
Nu har det till slut löst sig:-)
De skaffade en separat försäkring på bilen som gäller som den nybilsgaranti som slutat gälla.

MVH Kent
.............................................

Köp inte bil från detta företag !!
Köpte en Kia bil från Metrobil i Augusti 2016. I annonsen, samt innan köpet kommunicerade de att bilen som var 3 år gammal, var servad som den ska.
Efter köpet visade det sig att den inte var servad i tid, vilket medfört att nybilsgarantin slutat gälla.(Varar i 7 år egentligen)
Även har den visat sig vara kraftigt omlackad. Efter köpet frågade jag om detta och svaret var ”huven är lackad”. När jag letade mera i bilens historia, var nästa ½ bilen lackad. ( Kanske var den rejält krockad?)
När jag tagit upp detta med Metrobil, erbjuder de 4% av inköpspriset som kompensation ! Riktigt dåligt.
Jag har föreslagit 8% men de har de sagt nej till.
Vad är ännu sämre att det i princip hela tiden är jag som fått kontakta dem när jag vill diskutera en kompensation. Vid flertal tillfällen har de lovat att ringat tillbaka, men det sker inte. Senast var jag i kontakt med dem i Dec 2016 och de lovade ringa tillbaka, vilket naturligtvis inte skett.. Ej heller har de svarat på mail.
Kanske är de på gång att gå i konkurs ? Så jag kan bara rekommendera andra att undvika att köpa bil av Göteborgs Metro bil AB !!
Senast redigerad av 1 Luddsput, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SRT
#1148731
Eftersom du är ny som medlem så misstänker jag att det är någon form av offentlig nät hämnd du är ute efter med tanke på dit första inlägg på forumet.Skojare i bilbranchen har det alltid funnits och lika länge har det funnits godtrogna köpare som dessa skojare i sin tur lever på, tyvärr.Ett bra sätt att gör livet svårare för dessa skojare är att kolla Internet innan köp om det eventuellt dyker upp något som kan verka oklart.Samt att testa och kolla upp bilen noga innan köp så man slipper upptäcka eventuella defekter hemma på gårdsplanen.Hoppas det hela löser sig med ditt bilköp.
av Lövet
#1148779
Att bilen inte är servad som den ska och därmed saknar nybilsgaranti borde klassas som fel av väsentligt betydelse för köpet. Om du orkar kan du nog få till ett återköp av bilen. Dock brukar den här typen av handlare skita fullständigt i vad ARN säger, de har redan räknat med konkurs och ägarbyte om ett år ändå...

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]