- tis 07 feb 2017, 23:09
#1147718
Nu har det till slut löst sig:-)
De skaffade en separat försäkring på bilen som gäller som den nybilsgaranti som slutat gälla.
MVH Kent
.............................................
Köp inte bil från detta företag !!
Köpte en Kia bil från Metrobil i Augusti 2016. I annonsen, samt innan köpet kommunicerade de att bilen som var 3 år gammal, var servad som den ska.
Efter köpet visade det sig att den inte var servad i tid, vilket medfört att nybilsgarantin slutat gälla.(Varar i 7 år egentligen)
Även har den visat sig vara kraftigt omlackad. Efter köpet frågade jag om detta och svaret var ”huven är lackad”. När jag letade mera i bilens historia, var nästa ½ bilen lackad. ( Kanske var den rejält krockad?)
När jag tagit upp detta med Metrobil, erbjuder de 4% av inköpspriset som kompensation ! Riktigt dåligt.
Jag har föreslagit 8% men de har de sagt nej till.
Vad är ännu sämre att det i princip hela tiden är jag som fått kontakta dem när jag vill diskutera en kompensation. Vid flertal tillfällen har de lovat att ringat tillbaka, men det sker inte. Senast var jag i kontakt med dem i Dec 2016 och de lovade ringa tillbaka, vilket naturligtvis inte skett.. Ej heller har de svarat på mail.
Kanske är de på gång att gå i konkurs ? Så jag kan bara rekommendera andra att undvika att köpa bil av Göteborgs Metro bil AB !!
De skaffade en separat försäkring på bilen som gäller som den nybilsgaranti som slutat gälla.
MVH Kent
.............................................
Köp inte bil från detta företag !!
Köpte en Kia bil från Metrobil i Augusti 2016. I annonsen, samt innan köpet kommunicerade de att bilen som var 3 år gammal, var servad som den ska.
Efter köpet visade det sig att den inte var servad i tid, vilket medfört att nybilsgarantin slutat gälla.(Varar i 7 år egentligen)
Även har den visat sig vara kraftigt omlackad. Efter köpet frågade jag om detta och svaret var ”huven är lackad”. När jag letade mera i bilens historia, var nästa ½ bilen lackad. ( Kanske var den rejält krockad?)
När jag tagit upp detta med Metrobil, erbjuder de 4% av inköpspriset som kompensation ! Riktigt dåligt.
Jag har föreslagit 8% men de har de sagt nej till.
Vad är ännu sämre att det i princip hela tiden är jag som fått kontakta dem när jag vill diskutera en kompensation. Vid flertal tillfällen har de lovat att ringat tillbaka, men det sker inte. Senast var jag i kontakt med dem i Dec 2016 och de lovade ringa tillbaka, vilket naturligtvis inte skett.. Ej heller har de svarat på mail.
Kanske är de på gång att gå i konkurs ? Så jag kan bara rekommendera andra att undvika att köpa bil av Göteborgs Metro bil AB !!
Senast redigerad av 1 Luddsput, redigerad totalt 0 gånger.