Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av specos
#1141488
Lövet skrev:Nej det lär väl bara vara om bilen "går sönder" av sig självt.

Vilka är det som kör Volvos assistans? För de har ju inte egna bärningsbilar att åka runt med.
Kan det diffa beroende på var i landet du behöver hjälp?

Som en liten notering så kom Falck när jag nyttjade min Mekonomen-assistans. Punka och fick inte av däcket. 20 minuter så var problemet löst.
Användarvisningsbild
av Derank
#1141492
Det är de lokala bärgningsföretagen som bärgar/hjälper dig, Här uppe är det bla Sundsvallsbärgarna som är en del av Volvo assistans och Njurundabärgarna en del av Falk
#1142129
Jag har en V70 06:a, dvs den är mer än 10 år gammal nu, och då gäller inte Volvo Assistans. Har därför tecknat avtal med Falk. Kom på att jag kör mycket med husvagn, och är det någon som vet om Falk-försäkringen gäller om det blir punktering tex husvagnen/släpet? Vore ju bra om det är så!

Mvh Ronnie
#1142216
RonniePersson skrev:Jag har en V70 06:a, dvs den är mer än 10 år gammal nu, och då gäller inte Volvo Assistans. Har därför tecknat avtal med Falk. Kom på att jag kör mycket med husvagn, och är det någon som vet om Falk-försäkringen gäller om det blir punktering tex husvagnen/släpet? Vore ju bra om det är så!

Mvh Ronnie
Har för mig att dom har en specifik försäkring för husvagnar?

Jag har läst att VOC försvinner 31 dec […]

Ni har gjort ett räknefel. Nuvarande utv&aum[…]

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]