Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1132014
Precis, du kan köra Volvia upp till 15000 mil iaf, pga maskinskadan.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1132048
Kör med Länsförsäkringar. Har alltid haft Volvia men när de höjde priset så bytte jag direkt. Inga fördelar på Volvia för min del, sen att LF är så mycket trevligare och lättare att ha att göra med gör inte saken direkt värre.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1132129
Mwi skrev:Tror att det är svårt att kombinera låg premie med bra villkor, man får oftast bara det man betalar för.
Det tror även jag, men är man bara intresserad av att få lägsta möjlige premie så är det lätt att välja det. :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
#1132131
joohans skrev:Bilen köps på Volvo åf bilen har rullat snart 11000 mil tror skillnaden va ca 2500kr per år
2.500:-/år? Stämmer det verkligen. Då har du fått ett synnerligen billigt erbjudande från LF. Jag betalar 4.400:-/år i helförsäkring på min V50 hos Volvia. Men det är visserligen med premierabatt för att jag är "helkund" hos Volvia/IF.
av joohans
#1132211
Pratade med en på Volvia idag ja väljer fria mil eftersom ja kör mycket. Idag sa hon 9200 hm i mina öron e de väldigt dyrt har alla försäkringar hos lf innan å dom skulle ha 5200 i hel fria mil å hyrbil. M.m fråga henne på Volvia varför de va så dyrt hon sa pga att du kör så mycket. Men asså de skiljer 4000kr de väldigt stor skillnad anser jag
av valln
#1132232
Ni tänker väl också på att många försäkringsbolag har rabatt när man tecknar försäkring första gången, kanske 20-30%, som sedan höjs år två.
Bl.a. tror jag det gäller Volvia.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1132236
joohans skrev:Pratade med en på Volvia idag ja väljer fria mil eftersom ja kör mycket. Idag sa hon 9200 hm i mina öron e de väldigt dyrt har alla försäkringar hos lf innan å dom skulle ha 5200 i hel fria mil å hyrbil. M.m fråga henne på Volvia varför de va så dyrt hon sa pga att du kör så mycket. Men asså de skiljer 4000kr de väldigt stor skillnad anser jag
Volvia var mycket dyrare än Länsförsäkrings för min Volvo under många år. De kom väl på detta efter ett tag och ringde runt till ägare av de bilmodeller som var ogynnsamt prissatta och erbjöd en betydligt bättre årspremie. Det var för ungefär fem år sedan.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1132245
joohans skrev:Pratade med en på Volvia idag ja väljer fria mil eftersom ja kör mycket. Idag sa hon 9200 hm i mina öron e de väldigt dyrt har alla försäkringar hos lf innan å dom skulle ha 5200 i hel fria mil å hyrbil. M.m fråga henne på Volvia varför de va så dyrt hon sa pga att du kör så mycket. Men asså de skiljer 4000kr de väldigt stor skillnad anser jag
Mitt tips:
Du kör mycket, alltså mer än 2500 mil om året. Då är din bil på minst 14500 mil efter ett år. Teckna volvia första året, sen byt till ett billigare eftersom du ändå kommer ha passerat 15000 mil och då gäller ändå inte volvias långa maskinskadeförsäkring längre.
Jag hade sedan valt LF.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1132323
Har lf på gammel volvon absolut inga problem med de vid skada. Grabben råkade köra på en bil förra vintern och skadehanteringen var supersmidig. :-)-)
Volvia ha jag på V70in. De blir bara billigare för varje år som går. Iofs är mina bilar innan 2000 talet ;-//

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]