Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av croquemonsieur
#1126211
Är i funderingarna på att köpa fabriksny bil. Undrar därför vad ni har för erfarenhet av Bra Bil och Bilia i Göteborg? Tänker på bemötande efter köp som goodwill, service, verkstadsbesök etc, allt som spelar roll för ett så trevligt bilägande som möjligt.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1126258
Jag köpte min V40CC ny förra året, och jag tog in offerter från fyra olika handlare. Bilia Sisjön var billigast och jag fick överlägset bäst bemötande där. Bra bil var dyrast och säljaren var dryg redan under förhandlingarna och blev ännu drygare när han sedan inte fick affären.

Det handlar ju mest om att hitta en försäljare du trivs med, och se till att han/hon ger dig ett bra pris.

Jag har nu haft bilen snart ett år och haft den på verkstaden ett par gånger för service och lite mindre garantiåtgärder. Lämnade den där jag köpte den och jag har bara gott att säja om mekanikerna där, supertrevliga och seriösa. Deras högsta prioritet verkar vara nöjda kunder, jag är supernöjd, och jag är rätt j-vla kräsen skall du veta.
av Linqid
#1126520
Vi har köpt flera nya Volvo på Bilia Sisjön och allt som oftast fått bra bemötande och bra hjälp. Ligger dessutom oftast bra till prismässigt.

Har alltid jämfört och tagit in offert från Bra Bil men alltid valt Bilia i slutändan. Har samtidigt inget ont att säga om Bra Bil, men eftersom "väster" är hemvist för oss så har vi aldrig sett någon anledning att välja bort Bilia.
Användarvisningsbild
av hebbe
#1126630
Vi har köpt 3 nya Volvo på bilia sisjön varav dom 2 sista av samma säljare. Vi är mycket nöjda med bemötandet därifrån. Sen har vi servat bilarna på bilia kungälv, mekanikern där är mycket bra att göra med.

Det här med säljare som blir dryga bara för dom inte får affären, förra året fick ja ny lastbil och fick fria händer att välja utrustning, kran m.m. valde mellan 3 kranar, den ena gick bort med en gång, och på dom andra 2 va den ena säljaren så himla säker på att ja skulle välja hans kran,men ja valde den andra, han blev skit sur och hälsar inte på mig längre, fastän ja mött han på mässor m.m.

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]