Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1127521
Arnold skrev:Ja, det får vara en ganska hög självrisk för att det ska kunna bli någon vinst med att försäkra självrisken. Man kan ju också spara en summa varje månad på sparkontot, tills man fått ihop till självrisken. Om man inte behöver utnyttja vagnskadegarantin blir de sparade pengarna en ren bonus.
Exakt, och så gör du för alla småsaker. Teckna ALDRIG en extraförsäkring när du köper hemelektronik så har du gått vinst på ett år...

Jag har högsta möjliga självrisk på vagnskadan på mina försäkringar, det har lönat sig flera gånger om även om jag skulle behöva använda den både en och två gånger.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1127545
Fast när självriskerna är höga och som i exemplet ovan skulle det hända igen (ridå av stenskott) så har det kostat 15000kr i självrisk på 1 månad. Knappast någon omöjlighet. Att diskutera extra elektronikförsäkringar är tämligen utanför diskussionsämnet. Dessutom täcks det in av hemförsäkringen om man nu behöver använda det.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1127547
Ja har man för vana att åka i grusskurar så kanske det är en bra ide att försäkra sig mot försäkringen :)

Jag har dock aldrig råkat ut för det så att jag behövt använda vagnskadeförsäkringen under de cirka 120.000 mil jag kört de senaste 25 åren, men det kan ju vara ren tur.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1127560
Om man hela tiden är med i matchen under körmingen och förutsätter att alla andra på vägen är idioter och kan göra precis vad som helst när som helst kan man nog undvika en del "otur". Tror jag....
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]