Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av spiken
#66671
Svårt att få tider hos bilia verkstäder väntetid ca 2-3veckor.Måste göra servicen rätt snart.Tar den hos cms group dom upptäcker länkarmsbyte.Ringer och frågar bilia om det finn någon goodwill hos dem.Det gör det säger dom men du survade bilen hos en icke aukturiserad verkstad därför kan vi inte ge dig någon goodwill bara om du gjort 4000mila service hos oss.Där sjönk bilia i mitt tycke har tidigare gjort mina servicar på bilia då var det lättare att få tider.
av jbl
#66689
Vad har du för årsmodel samt mil på din bil.

Klart att Bilia säger så. Dom måste ju ha nån morot så att man är trogen Volvo verkstäderna. Visst väntetid är ju inte så roligt men 2-3 veckor är ju inte så farligt tycker jag. Man får ha lite framförhållning.
Användarvisningsbild
av Loner
#66752
2-3 veckor lät ju som en ganska bra väntetid endå, varit med och fått höra 2-3 månader för en vanlig service, sen går det i regel att snacka/muta sig till en snabbare tid. Lovade ett kamremsbyte på en bil jag sålde, och då sa dom 1 månad.. jag sa nej det går inte, fick komma in samma vecka istället :P

/L
av Frigge
#66784
spiken skrev:Svårt att få tider hos bilia verkstäder väntetid ca 2-3veckor.Måste göra servicen rätt snart.Tar den hos cms group dom upptäcker länkarmsbyte.Ringer och frågar bilia om det finn någon goodwill hos dem.Det gör det säger dom men du survade bilen hos en icke aukturiserad verkstad därför kan vi inte ge dig någon goodwill bara om du gjort 4000mila service hos oss.Där sjönk bilia i mitt tycke har tidigare gjort mina servicar på bilia då var det lättare att få tider.
Låter endast som dålig planering tycker jag. Antar att mätaren inte hoppat till 4000 mil helt plötsligt :roll: . Självklart nekar dom dig Goodwill, varför skulle du få det av dom ?
Hör efter med cms istället då, kanske dom ger dig Goodwill o byter dessa kostnadsfritt, troligtvis .........INTE.
av Hellrider
#77863
spiken skrev:Svårt att få tider hos bilia verkstäder väntetid ca 2-3veckor.Måste göra servicen rätt snart.Tar den hos cms group dom upptäcker länkarmsbyte.Ringer och frågar bilia om det finn någon goodwill hos dem.Det gör det säger dom men du survade bilen hos en icke aukturiserad verkstad därför kan vi inte ge dig någon goodwill bara om du gjort 4000mila service hos oss.Där sjönk bilia i mitt tycke har tidigare gjort mina servicar på bilia då var det lättare att få tider.
gött,hoppas det svider riktigt,om du e så korkad att du inte kan beställa servicen i tid så har du ingenting å lipa över!
av spiken
#77865
Nä det gjorde det inte för man har en skäft som är stor och det räkte den här gången..Så där fick du något att stoppa upp i.
Senast redigerad av 1 spiken, redigerad totalt 0 gånger.
av Hellrider
#77869
spiken skrev:Nä det gjorde det inte för man har en skäft som är stor och det räkte den här gången..Så där fick du något att stoppa upp i.
va fan e en skäft?
Användarvisningsbild
av ketto
#77874
tror han menar käft!
Användarvisningsbild
av greeeken
#98542
Vad pratar ni om?
Vadå dålig planering?
Ni skämtar.
Min bil servas inte 4000 6000 8000 osv vid jämna tal.
Min senaste service var på 10800 mil = 10000 mils servicen det var då lampan tändes o ja det hade gått 2600 mil då jag servade bilen på 8200 mil.
Vilket jävla bullshit av er.
Ni får ursäkta att man blir upprörd.
Personligen så tycker jag 2-3 veckor är mkt
Har som mest fått vänta 1 vecka o då är det bilia i haga norra o inte nån liten håla mitt ute i Atlanten

Anledningen att det nog inte följde med n&a[…]

Min första tanke är att felkoderna inte […]

Martins S90-98

När solen tittade fram var det dags att ta li[…]

Dieseltilsats

Manualen rekommenderar att man INTE tillsätte[…]