Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av sorensen
#958095
Någon som känner ett billigt däckhotell i Stockholm Län (gärna södra delen)? Jag vill bara kunna lämna in mina hjul och själv stå för byte/tvätt.

Med de prisar jag hittar på nätet skulle det nästen bättra löna sig att köpa nya hjul varje säsong, det är trots allt bara en gammal V70 med standardhjul :)


Tacksam för tips!
av hasse77
#1026267
sorensen skrev:Någon som känner ett billigt däckhotell i Stockholm Län (gärna södra delen)? Jag vill bara kunna lämna in mina hjul och själv stå för byte/tvätt.

Med de prisar jag hittar på nätet skulle det nästen bättra löna sig att köpa nya hjul varje säsong, det är trots allt bara en gammal V70 med standardhjul :)


Tacksam för tips!
Meca-verkstad i Länna nära Willys & Länna köpkvarter, lämnade jag mina däck hos för 350 kr per säsong och jag har väl annars sett siffror för 450-550 hos andra ställen i södra Stockholm. 150 tar de för däckskifte, så totalt 500 kr per säsong om du nu skulle be dem att byta. Ingen möjlighet för tvätt av däcken. Angående priset för 350 kr för förvaring per säsong, så sade ägaren/föreståndaren att det ej lär höjas på ett par/flera år.

Noterade först nu att det vart en rejäl bump... :/
av bassebus
#1211700
Känner att jag behöver bumpa denna tråd, mest för att skriva av mig.
Var och skiftade däck hos Bilia i Stockholm. Utan förvarning (ett mail när dom vet att man har sina däck hos deras hotell hade väl varit trevligt?) så har dom höjt priset med 400:-.
100:- i höjning och sen nått nytt påfund med 300:- "extra" i vissa utvalda center centralt i Stockholm.

1750:- för skifte, tvätt och lager per säsong.

Vet inte vad ni andra har för feedback på detta? För mig är det hutlöst. Hajar inte hur det kan finnas rim och reson i att ta ut dessa priser för att lägga däck på hög under 6 månader?
Känslan jag fick är dock att uppskattningsvis 80-90% är företagsbilar eftersom motsvarande andel kunder före i kön bara skrev under, utan att hala upp kortet.

1) Har någon tips på ett vettigare ställe att förvara däcken?
2) Vad är egentligen en rimlig kostnad för skifte / tvätt / förvaring per säsong? Problemet är väl att personal och lokalhyra är dyrt, både rent generellt i Sverige men ännu värre i Stockholm.

Edit:
Kollar man MECA enligt posten ovan, ser man t ex detta:
http://www.mecaarninge.se/billigt-dackhotell/
595:- för skifte och förvaring, första gången får man 2 säsonger för en.
Så återigen, vad f*n håller Bilia på med? Känns ju som att man blivit T&/€#"&%#"&%#€/&" i alla hål med 1750:- per säsong?!
av Lövet
#1211737
En av anledningarna till att priserna blir brutalt höga är att alla företagskunder, leasingbolag osv förväntar sig höga rabatter i %. Ingen av dem betalar några 1750kr per år.

Sen är det trots allt viss skillnad i vad varje m2 är värd i Arninge och i mer centrala delar :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1211761
Jag har mina på Bromma Däck och har så sedan ett par tre år. De har höjt med en hundring eller så sedan start så nu kostar det 795 istället för 695 om jag minns rätt. Det är minsta paketet med enbart förvaring o skifte, tvätta gör jag själv.

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]