Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
#918413
Vill börja med att skriva att jag tvekat ett bra tag på om jag skulle våga skriva detta, men jag tycker det måste komma fram.

Igår eftermiddag fick jag ett samtal till min mobiltelefon. Missade samtalet så det kom ett meddelande i röstbrevlådan i stället. Meddelandet var från 155155 (ja han presenterade sig så).
Han krävde då att jag skulle ringa upp honom omgående och ifrågasatte vem som gett mig tillåtelse att lägga ut vår mailkonversation och att jag måste ta bort mina inlägg OMGÅENDE. Han påstod även att jag sprider lögner.

Jag ringde aldrig upp men han ringde igen då jag svarade.
Han var mycket upprörd och krävde att jag skulle ta bort mitt inlägg. Han kallade det hela terrorism och att detta påverkade han och hans familj.
Han undrade vad mitt syfte var och verkade tro att jag var någon konkurrent som försökte smutskasta honom.
Det slutade med att han sa att han skulle vidta åtgärder och sen la han på luren.

Han skickade även ett mail där han skrev att jag skulle ta bort mitt inlägg.

Jag kan säga att jag har varit helt ärlig i mina inlägg och har inte försökt vinkla detta på något vis.
Jag har skrivit till 155155.se att de är välkomna att bemöta kritiken här på jagrullar och jag vill åter igen uppmana företaget att bemöta kritiken här samt tala om vad av det jag skrivit som skulle vara en lögn.
Användarvisningsbild
av crumpets
#918479
Då återstår bara att se om de är seriösa nog att svara här!
Om de har märkt varor som i lager utan att faktiskt ha dem tillgängliga att skicka direkt HAR de gjort fel hur de än vill vrida på det, och det enda vettiga vore såklart att be om ursäkt för misstaget och rätta till det så man slipper nya missnöjda kunder. Tyvärr verkar ju oftast oseriösa företag hellre skrika sig ur jobbiga situationer så vi får väl se vilken väg de väljer att ta.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
#918579
Betalade du med kort? Såg att företaget var nyreggat :???: & adressen är till ett lägenhets område. Undrar hur dem har lagret? Visst är det bra att nya företag dyker upp. Men man måste följa de lagar vi har i landet! Om det står att det finns lampor i lagret så måste dem ha lampor i lagret.
Jag beställde från Bilupplysningen. Funkade kanon bra! :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
#918597
Nej som tur var valde jag faktura.
Brukar alltid göra det när det är okända företag man beställer från.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#1023524
155 verkar ha bytt till maskinbelysning.com
Kanske vill tvätta bort sitt dåliga ryckte med ett namnbyte.
Användarvisningsbild
av drawman
#1027563
http://www.bilupplysningen.se är det rätta företaget att beställa ifrån! Riktigt proffsiga killar som vet va de håller på med och som levererar snabbt och smidigt! Du kan till och med åka förbi dem i Stenkullen (ca 4 mil öster om Gbg) om Du har vägarna förbi. :)
av JohVau
#1220869
Hittade den här tråden... Tack för infon.

Jag var ute efter att beställa ett par LED-lampor som fanns hos maskinbelysning.com

Kollar dock alltid upp nya företag jag skall beställa av.
Kom fram till att maskinbelysning.com drivs av bolaget 112 System AB, som är nystartat 2017 och ännu inte har några bokslutssiffror.

Svensk LED Belysning 820611-XXXX (den enskilda firman) är avregistrerad med anmärkning på "Inkomstdekl ej lämnad".

Så antingen gick det åt skogen med Svensk LED Belysning och nån annan i fd ägarens närhet har nu startat upp 112 Systems a la bulvan.
Eller så är 112 Systems AB seriöst och har tagit över argenturen för LED som Svensk LED belysning hade, utöver att ägaren till 112 Systems AB även driver ett taxibolag.

Nån som vet mer?
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]