Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
#1142807
Andis skrev:Hej wissel. Japp AWD har aldrig varit så bra som efter Maskin & Bil i Ludvika förstärkte den. Har kört 3500 mil ca 2 år sen den förstärktes.


Kul att höra att även du är jätte nöjd med reprationen.

Med vänlig hälsning,
Andis
Det mest mysiga är att jag känner mig trygg att v-växeln kommer att hålla. Det gjorde jag inte tidigare, körde
kärringstil men inte hjälpte det. Nu kör jag så det jordbrinner...;-)
av zzpikeen
#1207191
Tjenare!
Väcker den här tråden lite.
Jag kan STARKT rekommendera Marcus till andra som funderar. Hade problem med min XC70 2006a (BCM-0095 och BCM-0115) den kunde inte kommunicera med DEM:en.
Efter lite enklare felsökning trodde jag det var styrenheten på Haldex. Var in till han, fick hissa upp bilen själv och så guidade han mig hur jag skulle göra. Visade sig dock inte vara den, utan det var ABS styrenheten framme vid motorn. Fick även guidning där på att byta den själv! Stort +.

Sedan fick vi även upp en till felkod (DEM-0006) och det visade sig vara Haldex pumpen, så den kommer bytas imorgon med samma procedur.

Så kort och gott, är HELNÖJD med honom och hans hjälp. Hutlösa priser? Nej det tycker jag verkligen inte.

Mvh
zzpikeen
av zzpikeen
#1207487
Nexus skrev:Hutlösa priser på beg delar, tex turbo ,bakaxel mm.
Är inte beredd att hålla med dig. 1500:- för ABS-styrenhet och 1500:- för Haldex pump är väl ändå inte hutlösa?
Användarvisningsbild
av Nexus
#1207494
Beror på vad du jämför med. Du hade säkert kunnat plocka delarna på någon skrot för några 100 lappar.
Han begär 2500 för en bakaxel till volvo 740 :-O) :-O) . Det är svindyrt!
Användarvisningsbild
av wissel
#1207517
Nexus skrev:Beror på vad du jämför med. Du hade säkert kunnat plocka delarna på någon skrot för några 100 lappar.
Han begär 2500 för en bakaxel till volvo 740 :-O) :-O) . Det är svindyrt!
Handlar troligen om "tillgång o efterfrågan" dessutom har den kanske legat på hyllan o dragit hyra i många år.
Just den kategorin av bilar innehas kanske oftast av yngre förmågor som gärna kör skiten ur sina bilar
o sedan reparerar bara??
av LarsBd
#1207618
2500 är mycket pengar för en så pass vanlig begagnad reservdel men det blir inte mycket kvar när inköp moms skatt garantier lagerhållning och övriga hanteringskostnader är betalda.
Ska man ha en axel med garanti omgående till en bruksbil är det inte så mycket pengar men om det gäller en isbil som under sommaren ska få en fungerande bakaxel är det orimligt dyrt.
av zzpikeen
#1207833
Nexus skrev:Beror på vad du jämför med. Du hade säkert kunnat plocka delarna på någon skrot för några 100 lappar.
Han begär 2500 för en bakaxel till volvo 740 :-O) :-O) . Det är svindyrt!
Mycket troligt att jag fått det billigare. Men då är inte grejerna testade heller om man tar det direkt från skroten.
Skit samma, jag är nöjd iallafall sen vad andra har för uppfattning och vice versa det skiter jag fullständigt i. :D

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]