Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
#1207517
Nexus skrev:Beror på vad du jämför med. Du hade säkert kunnat plocka delarna på någon skrot för några 100 lappar.
Han begär 2500 för en bakaxel till volvo 740 :-O) :-O) . Det är svindyrt!
Handlar troligen om "tillgång o efterfrågan" dessutom har den kanske legat på hyllan o dragit hyra i många år.
Just den kategorin av bilar innehas kanske oftast av yngre förmågor som gärna kör skiten ur sina bilar
o sedan reparerar bara??
av LarsBd
#1207618
2500 är mycket pengar för en så pass vanlig begagnad reservdel men det blir inte mycket kvar när inköp moms skatt garantier lagerhållning och övriga hanteringskostnader är betalda.
Ska man ha en axel med garanti omgående till en bruksbil är det inte så mycket pengar men om det gäller en isbil som under sommaren ska få en fungerande bakaxel är det orimligt dyrt.
av zzpikeen
#1207833
Nexus skrev:Beror på vad du jämför med. Du hade säkert kunnat plocka delarna på någon skrot för några 100 lappar.
Han begär 2500 för en bakaxel till volvo 740 :-O) :-O) . Det är svindyrt!
Mycket troligt att jag fått det billigare. Men då är inte grejerna testade heller om man tar det direkt från skroten.
Skit samma, jag är nöjd iallafall sen vad andra har för uppfattning och vice versa det skiter jag fullständigt i. :D
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]