Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Andis
#948898
Hej Kimroos

Nu har jag varit uppe hos Marcus i Luddvika och fått min vinkelväxel renoverad och förstärkt. Kan bara instämma med dig väldigt nöjd efter Markus fina bemötande.
Så otroligt glad över den reparationen. Känns så härligt att köra bilen igen efter att kört den i 2wd drift. med allt slir det innebar, hua att ha turbo motor i framhjulsdrivet.

Markus var verkligen jätte trevlig och otroligt kunnig. Alltid kul att se riktigt duktiga mekaniker mecka bil där allt bara flyter på helt problemfritt. Kändes verkligen som han och hans bror hade full koll på vad dom gjorde. Allt gick så enkelt och smidigt för dom när dom mecka fick vara med och se renoveringen har tagit en massa foton ska titt ut några bra och lägga upp.

Maskin och bil i luddvika har mina varmaste rekomendationer.

Tveka inte om din vinkelväxel gått sönder kontakta Maskin och bil.

Själv vägra jag köpa en splitter ny vinkelväxel för ca 14000kr när jag vet att även den nya skulle haft samma problem för svaga splines.
Därför så extra glad att Markus nu löst problemet och pressar på samt svetsar fast en ny ring med nya splines i ett mycket bättre material än originalet.

okej mycket reklam för Markus men efter att letat efter en lösning i 5 år (då jag viste att det skulle hända) samt varit utan 4wd 1 år nu så är jag väldigt glad över att det blivit fixat. Samt förstärkt för att slippa oron att det ska rappa över i någon krävande situation.

Med vänlig hälsning
Andis
Användarvisningsbild
av wissel
#1121311
Andis skrev:Hej Kimroos

Nu har jag varit uppe hos Marcus i Luddvika och fått min vinkelväxel renoverad och förstärkt. Kan bara instämma med dig väldigt nöjd efter Markus fina bemötande.
Så otroligt glad över den reparationen. Känns så härligt att köra bilen igen efter att kört den i 2wd drift. med allt slir det innebar, hua att ha turbo motor i framhjulsdrivet.

Markus var verkligen jätte trevlig och otroligt kunnig. Alltid kul att se riktigt duktiga mekaniker mecka bil där allt bara flyter på helt problemfritt. Kändes verkligen som han och hans bror hade full koll på vad dom gjorde. Allt gick så enkelt och smidigt för dom när dom mecka fick vara med och se renoveringen har tagit en massa foton ska titt ut några bra och lägga upp.

Maskin och bil i luddvika har mina varmaste rekomendationer.

Tveka inte om din vinkelväxel gått sönder kontakta Maskin och bil.

Själv vägra jag köpa en splitter ny vinkelväxel för ca 14000kr när jag vet att även den nya skulle haft samma problem för svaga splines.
Därför så extra glad att Markus nu löst problemet och pressar på samt svetsar fast en ny ring med nya splines i ett mycket bättre material än originalet.

okej mycket reklam för Markus hoppas inte moderatorn tar illa upp. Men efter att letat efter en lösning i 5 år (då jag viste att det skulle hända) samt varit utan 4wd 1 år nu så är jag väldigt glad över att det blivit fixat. Samt förstärkt för att slippa oron att det ska rappa över i någon krävande situation.

Med vänlig hälsning
Andis
Gammal tråd jag vet, MEN nu har min V-växel också sagt upp sig. En fråga till dig Andis, håller prylarna än ??
jag åker ev. upp till Ludvika Onsdag denna vecka!
av Exyzäta
#1121318
Då jag köpte min s60 awd nu i maj hade den varit inne hos Ludvika 2015 för reparation, kostnad 7200:- och den funkar än så han verkar göra bra jobb.
Bilagor
IMG_0559.JPG
IMG_0559.JPG (1.67 MiB) Visad 1420 gånger
Användarvisningsbild
av wissel
#1124431
Min v-växel är nu renoverad o förstärkt av Marcus i Ludvika. Kom till Ludvika vid 09:00, bilen in o Jimmy demonterade v.väx.,
sedan tog Marcus över o jag var ryggsäck. perfekt jobbat, lugnt o fint, trevliga o lätta att ha o göra med.
Är riktigt nöjd med allt, rullar hem till Fjollträsk efter lunch och allt fungerar som det skall göra. Har haft användning
rätt rejält nu i veckan med awdn. Jag rekommenderar dom verkligen. Alla problem lösta på några få timmar, dessutom
inga väntetider på 3-6 veckor. :P
av Andis
#1142723
Hej wissel. Japp AWD har aldrig varit så bra som efter Maskin & Bil i Ludvika förstärkte den. Har kört 3500 mil ca 2 år sen den förstärktes.


Kul att höra att även du är jätte nöjd med reprationen.

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av wissel
#1142807
Andis skrev:Hej wissel. Japp AWD har aldrig varit så bra som efter Maskin & Bil i Ludvika förstärkte den. Har kört 3500 mil ca 2 år sen den förstärktes.


Kul att höra att även du är jätte nöjd med reprationen.

Med vänlig hälsning,
Andis
Det mest mysiga är att jag känner mig trygg att v-växeln kommer att hålla. Det gjorde jag inte tidigare, körde
kärringstil men inte hjälpte det. Nu kör jag så det jordbrinner...;-)
av zzpikeen
#1207191
Tjenare!
Väcker den här tråden lite.
Jag kan STARKT rekommendera Marcus till andra som funderar. Hade problem med min XC70 2006a (BCM-0095 och BCM-0115) den kunde inte kommunicera med DEM:en.
Efter lite enklare felsökning trodde jag det var styrenheten på Haldex. Var in till han, fick hissa upp bilen själv och så guidade han mig hur jag skulle göra. Visade sig dock inte vara den, utan det var ABS styrenheten framme vid motorn. Fick även guidning där på att byta den själv! Stort +.

Sedan fick vi även upp en till felkod (DEM-0006) och det visade sig vara Haldex pumpen, så den kommer bytas imorgon med samma procedur.

Så kort och gott, är HELNÖJD med honom och hans hjälp. Hutlösa priser? Nej det tycker jag verkligen inte.

Mvh
zzpikeen
av zzpikeen
#1207487
Nexus skrev:Hutlösa priser på beg delar, tex turbo ,bakaxel mm.
Är inte beredd att hålla med dig. 1500:- för ABS-styrenhet och 1500:- för Haldex pump är väl ändå inte hutlösa?
Användarvisningsbild
av Nexus
#1207494
Beror på vad du jämför med. Du hade säkert kunnat plocka delarna på någon skrot för några 100 lappar.
Han begär 2500 för en bakaxel till volvo 740 :-O) :-O) . Det är svindyrt!

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen