Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Frigge
#85258
OC-RA skrev:Jag har ingen aning om volvia är dyra eller billiga men det skänns tryggt att alltid kunna lämna bilen hos Volvo. Det kanske är självbedrägeri men det får väl va det då.

Det är INTE självbedrägeri !
MÅNGA bolag har riktiga småplåtverkstäder som
samarbetspartner och kräver dessutom att det ska användas
"Piratdelar" vid reparation. DET skulle INTE jag vilja ha på min bil allafall.
av Daddan
#85271
Eller begagnade delar... Har hört skräckexempel, kommer inte ihåg vilket bolag bara.
av jbl
#85348
Precis,

Jag kör med Volvia för att det är smidigare vid reparationer och dessutom upp till 15000mil.

Vid krock för många år sedan så var det mycket smidigt. Jag behövde inte göra mer än att lämna bilen där. Förutom att prata med plåtverkaren.
Användarvisningsbild
av G-kraft
#85425
För medlemmar som vill ha billig och bra försäkring kolla upp http://www.vesta.se / Bolag som Nordea äger...
av HD
#85788
G-kraft skrev:För medlemmar som vill ha billig och bra försäkring kolla upp http://www.vesta.se / Bolag som Nordea äger...
Har du några erfarenhet utav dom?
Fick erbjudande från Nordea och bilen skulle bli 1400:- billigare än volvia.
Användarvisningsbild
av G-kraft
#85821
HD skrev:
G-kraft skrev:För medlemmar som vill ha billig och bra försäkring kolla upp http://www.vesta.se / Bolag som Nordea äger...
Har du några erfarenhet utav dom?
Fick erbjudande från Nordea och bilen skulle bli 1400:- billigare än volvia.
Just nu har jag trygghansa, och är bunden 1 år framåt annars hade jag bytt, jag tittade igenom vilkor och all info om vad jag skulle få för min försäkring som jag skulle teckna, enda skillnaden mellan trygghansa och vesta va att självrisken i vesta va 500:- ( 3000:- istället för 2500:- ) Men det kan jag leva med eftersom vesta ville ha ca 400:- mindre varje månad. Trygghansa tar 800:- / månad, vesta vill ha 450:-...så att det blir Vesta för mig efter Augusti månad i år 8)
av anp
#85965
Boden skrev:Är det någon som har erfarenhet av dessa bolag när man vill ha pengar av dom istället?

Det kan vara intressant att veta när/om det händer nått med bilen.
Jag har vid 2 tillfällen fått kontantersättning via Ford försäkring. Vilket egentligen är IF. Och det har varit mycket enkelt och snabbt reglerat.
av kawahasse
#94050
http://www.modernaforsakringar.se

Blev nästan 2000kr billigare än volvia på minv70 2,5t -99 skumläste villkåren o hittade inga skillnader. Inga dyra självrisker heller.
Nyare bilar blir dock dyrare hos där, dom riktar sig till lite äldre bilar.
Användarvisningsbild
av Loner
#94054
kawahasse skrev:www.modernaforsakringar.se

Blev nästan 2000kr billigare än volvia på minv70 2,5t -99 skumläste villkåren o hittade inga skillnader. Inga dyra självrisker heller.
Nyare bilar blir dock dyrare hos där, dom riktar sig till lite äldre bilar.
Läste inte villkoren, men dom är 1500 dyrare på min v70n 2.4T-02
och högre självrisk på vagnskada hade dom iaf..

/L
av Mesktomten
#96429
siviak skrev:Har fått kontakt med en sight som heter insplanet.se eller .com.. kommer inte ihåg. Men de står till tjänst med att leta upp och förmedla den billigaste försäkringen som finns för just din bil. Nyttjade dem senast förra veckan då jag ställde på min bil, en Volvo 945 Turbo -92. Kostar 4326/år inkl vagnskada och bilallrisk inkl hyrbil. Då är jag 28 år och bor i Växjö stad med eget garage. Tyckte jag var OK iaf.. Blev ett bolag som heter Salusansvar som har kontor i STHLM. Innan har jag haft Dina Försäkringar(gamla Sockenbolagen) och tyckt att de haft bra priser.
Vill man dessutom få det ännu billigare kan man gå in på insplanets hemsida och kolla vilka bolag de sammarbetar med. Går man direkt in på FS-bolagets hemsida är det i de fall jag kollat billigare än om insplanet förmedlar. De lägger ju på en avgift för att betala sina egna löner också!

Var inne idag med samma diagnos, dock inget byte a[…]

Felkod

Hej har fått upp denna felkod på min v[…]

Haldex

Haldexkopplingen har förekommit i flera varia[…]

Köpa expansionskärl till v50

Hej Jag behöver byta ett sprucket expansions[…]