Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#976571
Bytte i Lördags in en bil och köpte en annan. Säljaren gjorde ägarbyte, och påställning av nya bilen och ägarbyte på gamla, via InfoTorg. Åkte hem och blir på Söndagen uppringd av farsan som stod som ägare på förra bilen och som var med som säger att han fortfarande står som ägare.

Jag kollar upp bilen vi köpt och där står firman fortfarande som ägare och avställd. Detta var på Söndagen. Ringer säljaren som säger att det uppdateras inte direkt utan sker på Måndag efter 9 (vet ej om han menade 9 eller 21) "Därför är det viktigt att du har papperna med dig i bilen." Tänkte okej, fine.

Kollar igen idag efter 09 och även nu nyss efter 12, då har fortfarande ingen förändring skett. Brukar det ta sån tid?

Vet att när jag bytte bil förra gången privat så gjordes ägarbytet online i Transportstyrelsens app av säljaren och där såg man ändringen direkt.

Räknas min bil alltså som avställd fortfarande?... :(
#976572
När jag byta in min senast så tog det ett par dagar innan jag blev avregistrerad. Dock så stod det rätt datum för ägarbytet när jag fick bekräftelsen från transportsyrelsen.
#976582
Ja det tar så tid om det görs på en helg.
Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]

EGR kylare 2,0 D

Har en XC 60 med 4 cyl 2,0 D som larmar på e[…]

Det var i något högre hastigheter ljude[…]