Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av JSVARD
#95744
Hittade ingen bra avdelning att lägga detta i så om en moderator hittar bättre får ni flytta tråden.

Min undring: Iom att jag nu beställt en V70 Classic (D) så har jag också blivit erbjuden volvokort. Det är ju gratis, och Visa-tillägget är jag inte intresserad av (har redan visa). Hur funkar det med med volvokortet, måste man lägga över pengar på det, eller hur får man sin rabatt på tankningar etc? Är det bra att skaffa det där kortet?

.
Användarvisningsbild
av Loner
#95749
Ärligt talat vet jag inte vart denna fråga passar in, så jag låter den ligga kvar.

Klart du skall ta ett volvokort, funkar som vilket bensin-kort som helst, du får en faktura varje månad på det du handlar. Med räkningen kommer det en liten folder med olika erbjudanden, t.ex brukar det varje år i feb/mars komma en liten rabattcheck på 20% på tillbehör.

Vill man kan man betala in mer än fakturan säger, och man får ganska bra ränta på pengarna, dock måste man tanka/handla minst en gång i månaden.

Volvokorts ambition är att du skall kunna betala allt som rör bilen med kortet, så det funkar i de flesta p-automater och naturligtvis på bilprovningen :P

/L
av JSVARD
#95751
Tack Loner!
Så enkel info som inte ens fanns på volvokortshemsidan.
Användarvisningsbild
av Larre
#96105
Om du har bilen försäkrad i Volvia, så kan du dela upp årspremien på tolv månader rakt av, om du betalar premien via Volvo-kortet. If tar 6% extra (plus 1 kr :roll: ) för att dela upp per månad. Vet inte vad de andra tar.

däcktätningssatsen kanske funkar fö[…]

När jag hade inne min bil här i april s&[…]

Felkod

Hej har fått upp denna felkod på min v[…]

Haldex

Haldexkopplingen har förekommit i flera varia[…]