Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#921725
Robbi skrev:Jag har inte ens blivit erbjuden serviceavtal? Är det värt att teckna eller är det bara en månadsbetalningsplan?
Tänker du serva där du köpt bilen så är det absolut värt det. Det är väl iofs servicekostnaden/12mån-% men nåt ger det väl i slutänden.
Själv ger jag 176-:/mån, tot. 2112:-/år mao.
#921731
Jag sparade in nästan 3000kr under 3 år när jag tog serviceavtalet på min V70.. Plus att det ingick hyrbil när man lämnar in bilen. Man tjänar på att ta avtal om alternativet är att du tänkt serva på märkesverkstad.
#921762
Kör privat leasing på min V60 hos Skobes Katrineholm och de hade en tidsbegränsad
drive där de bjöd på serviceavtal i 3år samt försäkring. så 0kr för detta.

Men de kanske gav mig mindre rabbat på nåt istället vad vet jag :?:

Man blir nog alltid lurad på nåt sätt :roll:
Användarvisningsbild
av ersj
#921859
När jag beställde min bil i somras fick man gratis försäkring och service (upp till 1500 mil per år) om man finansierade bilen med minst 50 000 via Volvo finans. Hade egentligen pengarna till bilen men räntekostnaden på 50 000 blir mycket lägre än vad service och försäkring kostar under 3 år.
Som sagt är det bara 1500 mil per år men jag planerar att köra ungefär 1000 mil per år så det blir inga extra kostnader.

Det börjar bli dyrt att köra Volvo. Om jag ska ta ut bil via jobbet (kontobil) kan det med vissa modeller och med viss utrustning bli billigare med BMW, Mercedes eller Audi då de har så bra erbjudanden för tjänstebilar.
Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batter[…]

Tack, ska kika. Försökt rikta in mig mot[…]