Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av alan
#57218
Hej skulle försäkra min bil men min billigast försäkring skulle kosta 9800 (hel) bor i stockholm är 26 år och har intevålat någon olycka på flera år.
Några tips var jag får ner premien biligast var aktsam Tryghansa kostade 12000 liksom IF.
av sportmomentum
#57280
Kolla med Volvia också. Lycka till!
#57285
alan skrev:Hej skulle försäkra min bil men min billigast försäkring skulle kosta 9800 (hel) bor i stockholm är 26 år och har intevålat någon olycka på flera år.
Några tips var jag får ner premien biligast var aktsam Tryghansa kostade 12000 liksom IF.
Hur länge har du haft körkort då, dom flesta bolag baserar sig på det.

Men t.ex Volvia tittar mera på hur gammal du är...

Sen skall du inte stirra dig blind på premien, du måste även titta på vad du får för ersättning vid eventuell skada...

/L
av alan
#57294
Haft körkort sen 98. Kollade med Volvia dom skulle också ha kring 12 för en hel.

Som du skriver så är det vis skillnad på olicka försäkringar, men en bil för 60 tusen känns det lite fånigt att lägga ner 12000 i försäkring plus självrisk om det skulle hända nåt. blir trafik men känns lite surt.
V70 2008 bakluckan låser ej

Kabelstammen går i mitten, tror dom tidigare[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]

Finns även vägar i Storbritannien dä[…]

OJ det där såg ju mindre bra ut :D ha[…]