Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av phaest
#247311
Larse:
Det känns som en bekräftelse på att man ska hålla sig borta från Michelin så gott det går. Jag kommer absolut inte köpa några fler Michelindäck när jag slitit ut de Energy Saver som följde med bilen.

Offtopic:
Har hört uttrycket "franskt skit" beträffande diverse franska varor tidigare och det verkar ju stämma även på däck. Vin är dock ett undantag. :)
Användarvisningsbild
av camaro69
#247315
phaest skrev: Offtopic:
Har hört uttrycket "franskt skit" beträffande diverse franska varor tidigare och det verkar ju stämma även på däck. Vin är dock ett undantag. :)
OT
Att älska franskt då? :wink:
av phaest
#247927
Det finns väl trevligare sätt än franskt va? ;)

Hur som helst så är det egentligen inte Michelin jag blir upprörd över trots att kvaliteten verkar lite sisådär. Det är det sätt jag blivit bemött på som tydligt visar hur oseriösa Molway är.
Användarvisningsbild
av munin
#254659
phaest skrev:Jag misstänker också tillverkningsfel. Är det någon som känner till om det faktiskt existerar 2:a sorteringar av premiumdäck? Skulle i så fall kunna vara något sådant.
Har en liknande erfarenhet just av michelin för mig va det dock sommardäck. Hade sett en annons i tidningen på billiga däck satte mig i bilen o körde de 10 milen enkel resa till däckfirman fick fyra nya däck monterade. När jag sedan kom ut på motorvägen känndes det som att bilen hoppade fram klockan var sen eftermiddag och däckfirman hade stängt så det blev att åka hem och dagen efter åka ner till lokala däckfirman för ombalansering, deras fråga blev "vart har du köpt däcken dom är inte tänkta för den europeiska marknaden". Efter att jag fått fyra nya däck med samma masserande gång slutade det med att jag köpte fyra nya däck hos lokala däckfirman... billigt blir inte alltid billigast :???: .....Nu vill jag inte påsstå att det finns däck för olika marknader eller att min lokala däck firma hade rätt i sitt påstående, tänkte tyvärr aldrig på att fråga vad som gjorde att han påstod detta, detta är också 10-12 år sen.

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]