Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Mitroken
#1111971
StefanN skrev:Tror nog inte Bilia gör försäkringsbedrägerier....
Kan vara det sjukaste jag hört? Vem har pratat något om försäkringsbedrägeri?
Bedrägeri är det sista jag skulle göra tillskillnad från dig kanske?
Sen är det knappast något bedrägeri om man frågar dem
Bedrägeri gör man när man vill undvika att bli upptäckt,knappast det jag syftade på
av Lövet
#1111986
Mitroken skrev:Kanske kan man prata med Bilia så att de gör servicen så att kostnaden ingår i kostnaden till försäkringen?
Det där är ett solklart försäkringsbedrägeri.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1111988
Mitroken skrev:
StefanN skrev:Tror nog inte Bilia gör försäkringsbedrägerier....
Kan vara det sjukaste jag hört? Vem har pratat något om försäkringsbedrägeri?
Bedrägeri är det sista jag skulle göra tillskillnad från dig kanske?
Sen är det knappast något bedrägeri om man frågar dem
Bedrägeri gör man när man vill undvika att bli upptäckt,knappast det jag syftade på
Aj, öm punkt?

Skickat från min OnePlus 3
av sparwen
#1111996
Mitroken skrev:
StefanN skrev:Tror nog inte Bilia gör försäkringsbedrägerier....
Kan vara det sjukaste jag hört? Vem har pratat något om försäkringsbedrägeri?
Bedrägeri är det sista jag skulle göra tillskillnad från dig kanske?
Sen är det knappast något bedrägeri om man frågar dem
Bedrägeri gör man när man vill undvika att bli upptäckt,knappast det jag syftade på
Varför fråga Bilia i så fall, om du inte försöker undvika något?
Fråga försäkringsbolaget om de i samband med att de lagar din bil för flera tusen vill vara snälla och lägga till några tusen på en service också. Kolla om du kan få nya vinterdäck och kanske en takbox också när du ändå håller på. :D
Användarvisningsbild
av Derank
#1111999
Du kan ju be om att de servar bilen nu när den endå står på verkstad, men du får såklart betala för servicen, det förstår väl alla, och med tanke på hur ny din bil är har du kanske redan ett serviceavtal?
av Exyzäta
#1112082
Mitroken skrev:
Micce1980 skrev:Hehe ja det är intressant att inte väja, har en bekant som konstigt nog hamnar i situationer där dennes bil får lösas in ungefär var 5:e år när det är dags att byta bil. Helt idiotiskt så klart då man aldrig helt kan förutse vad som ska hända men en själv och den vållande, men denne bryr sig inte så länge denne klarar sig. Man agerar instinktivt i de flesta fall när man väl befinner sig i situationen och det brukar ju för de flesta innebära att man väjer. Sen har jag och en del här bilkameror så drar den som orsakat skadan går det som regel att lösa i efterhand.

Men ja service får du TS lösa själv, när jag blev påkörd 2014 löste jag det så att de (Bilia) fick serva bilen samma dag den var klar på skadeverkstaden

Kanske kan man prata med Bilia så att de gör servicen så att kostnaden ingår i kostnaden till försäkringen?
Ett solklart bedrägeriförsök att få Bilia att inkludera en service i den kostnad som de sedan fakturerar försäkringsbolaget.
Slitna däck och bromsbelägg sker inte på en kraftig inbromsning om du inte har haft låsta hjul en längre sträcka för då kan du få en "däcksplatta".

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]