Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1104624
Hejsan!

Har för kanske 6 veckor sedan köpt en bil av en stor bilhandlare här i Umeå. Innan jag köpte bilen va jag såklart orolig över DPF och regenerering, frågade om garantin och vad som skulle hända om den regenerade tex var 20e mil, det skulle de fixa naturligtvis. Vad bra tänkte jag! De skulle fixa ett par saker innan jag skulle få bilen. Dessa var:

Hög oljenivå
Kondens i båda framlyktorna
AC ur funktion
Vibrerande bromspedal.

Efter fyra veckor ringer de och säger att bilen är färdig. Jag far dit, glad i hågen och ska hämta ut den. Då upptäcker jag att dom bara tappat ur oljan tills rätt nivå erhållits, kylarvätskenivån är för hög, dom har inte gjort något åt de vibrerande bromsarna. Jag påpekar detta och dom säger att dom ska fixa det. Jag får hyrbil och det tar ytterligare 1½ vecka innan den är klar. Jag far in och hämtar bilen, skriver papper och betalar.

Nu har jag haft bilen inte ens en vecka, dieselvärmaren är defekt (frågade om den fungerade och det skulle den göra), nu idag var vi på en lite längre resa och bilfan har regenererat i 17 mil. Vad ska jag nu göra? Åberopa reklamationsrätt utifrån konsumentköplagen? De hade tydligen friskrivit sig ansvar för "avgasrening" i varudeklarationen. Dom kan väl inte sälja en bil med dessa fel utan att säga någonting om det?

Hjälp mig! Vad kan jag göra?
#1104667
Förstår inte hur du kunde köpa en bil med alla dessa fel för det första, men har de lovat dig att fixa dessa saker så är det ju bara att åka tillbaka, du fick ju ett muntligt löfte av säljaren.

Och är det en större firma gör de nog rätt för sig, har du kontaktat dom igen?

Gör de inte rätt för sig hänger du ut dom här så vet alla var de INTE ska köpa bil i fortsättningen :-)

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]