Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Daddan
#98593
Min 10-tusenmila sker vid 8300 mil.
Det hänger ju både på miltal och tid. Eftersom jag servar en gång om året är det plättlätt att hålla reda på. Det är ofta två-tre veckors väntetid till min personliga servicetekniker men det är det värt och jag känner till detta faktum. Det går ju knappt att serva på jämna miltal om man inte kör exakt serviceintervallet/år.
Användarvisningsbild
av Jensen
#108500
spiken skrev:Svårt att få tider hos bilia verkstäder väntetid ca 2-3veckor.Måste göra servicen rätt snart.Tar den hos cms group dom upptäcker länkarmsbyte.Ringer och frågar bilia om det finn någon goodwill hos dem.Det gör det säger dom men du survade bilen hos en icke aukturiserad verkstad därför kan vi inte ge dig någon goodwill bara om du gjort 4000mila service hos oss.Där sjönk bilia i mitt tycke har tidigare gjort mina servicar på bilia då var det lättare att få tider.
Att få Goodwill är ju i grund och botten inget som Bilia står för, utan det är ju Volvo som står för kostnaden av ditt länkarmsbyte.
Sen förstår jag inte hur du tänker, du gör servicen hos en konkurrent och vill sen ha Bilias hjälp till vissa saker.

Greeken:
Om man hamnar rätt på alla serviceintervaller hänger ju även på hur mycket man kör per år, kör man lite så kommer man inte riktigt i fas med hur serviceboken är utformad.
Användarvisningsbild
av Funk
#108525
Min 10-tusenmila sker vid 8300 mil.
Det hänger ju både på miltal och tid. Eftersom jag servar en gång om året är det plättlätt att hålla reda på. Det är ofta två-tre veckors väntetid till min personliga servicetekniker men det är det värt och jag känner till detta faktum. Det går ju knappt att serva på jämna miltal om man inte kör exakt serviceintervallet/år.
Nej, din 10000-mila service sker vid ca. 10000 mil...
Bilen skall servas vid intervallen i boken + att liten service baserad på tid skall göras mellan de ordinarie servicarna om det behövs. Till detta kommer möjligen kamremsbyte vid tidsintervall, kommer faktiskt inte ihåg om det var så på Volvo, men de flesta har det så..

/Thomas

Har säkert glömt nått men som sag[…]

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]

Ja det var hans.