I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#55548
Hej!

Har nyligen köpt en volvo v70 D5a 06 och En komp--*host* han har tankat bensin i min bil!

är 17liter bensin i tanken! är det bara att byta tank som gäller eller kan du lätt slanga ur bilen ? eller är det bara att lämna in bilen som gäller?

vänligen för snabba svar!!

tack på förhand!
#55571
Jooko skrev:Hej!

Har nyligen köpt en volvo v70 D5a 06 och En komp--*host* han har tankat bensin i min bil!

är 17liter bensin i tanken! är det bara att byta tank som gäller eller kan du lätt slanga ur bilen ? eller är det bara att lämna in bilen som gäller?

vänligen för snabba svar!!

tack på förhand!
Börjar med att flytta till rätt forum!

Har ni kört bilen med bensinblandningen? Hur mycket diesel är det då i tanken?

Är den okörd är det ju bara att tömma tanken.

/L
Användarvisningsbild
av falcon
#55575
Om bilen är körd sedan tankningen så töm Tanken och byt filter så borde det inte vara ngt problem sedan.
prova att tömma ledningen mellan tank och motor (om den är körd med sedan tankningen.
av Jooko
#55601
hallå! njea jag har inte kört bilen sen vi tankade fel! det är jhu circa 70-80 liters tank på den! så är bara 17liter bensin på 75-80liter diesel!

alltså det gick bara i 17liter bensin!

inte så lätt att slanga då den har slangnings skydd!!!

mvh jocke
Användarvisningsbild
av falcon
#55606
hmm du har alltså full tank nu 17lit bensin och resten diesel?
snudd på att du kan köra vidare som det är nu, och fylla på tanken med diesel eftersom.
vet inte hur dieseln är men, om det går lossa soppa ledningen under huven och låt pumpen tömma ut det?.(om det inte finns ngn tapplugg på tanken
Användarvisningsbild
av falcon
#55607
du måste nog tömma tanken, antingen via på fyllningsröret (lossa klämman vid tanken) eller lämna in den
av Jooko
#55610
har lämnat in bilen idag känndes som ett säkert skott att göra det! men tackar för visat intresse!

mvh jocke
Användarvisningsbild
av Loner
#55617
falcon skrev:hmm du har alltså full tank nu 17lit bensin och resten diesel?
snudd på att du kan köra vidare som det är nu, och fylla på tanken med diesel eftersom.
Ja nästan så du skulle köra vidare och bara fulla på med diesel så det späds ut så fort som möjligt.

Annars blir'e till att tömma tanken...

/L
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]