Moderator: Moderatorer

#1233760
Aspenberg skrev:.. letar dock färgkod för silvermetallic (V70 -07).
Om du tittar i instruktionsboken till din bil, hittar du var man kan se färgkoden. Detta under förutsättning att bilen inte är omlackerad. ;-//
#1233902
SvenB skrev:Lagt in en textilmatta i bagagerummet. Nej, det är ingen fin matta, utan en jag hade i V50:n som jag klippte till så den passar. Var så sabla trött på plastbaljan som låg där bak förut. Skall kanske beställa en annan, samtidigt med textilmattor till kupén senare. ;-//
Textilmatta är ett sådant lyft mot att ha en i plast. Plastmattor blir även fula rätt snart.
#1233904
Hade tid bokad för att få RTTI installerat plus alla andra tillgängliga mjukvaruuppdateringar.
Nästan en service kan man säga.
Blev 1,5 timmar i tvätthallen (gammal OKQ8 hall) hade med egen slang så ja kunde spola bilen med varmvatten. Avfettningen löser tjäran bättre när plåten inte är iskall -10°C ute. Passade på att spola rent under sidescuff platesen och runt delbara draget och bakom bakre kofångaren och noga framme vid IC och AC kylaren. Känns bra nu.
Efter tvätten var det bara att köra hem och lasta ur tvättprylarna och byte kläder sedan raka vägen till Rejmes.
2 timmar tog att få alla uppdateringar. Några fick laddas in via USB. Så nu är jag nöjd!!

Provade ett nytt schampo. Angelwax Enigma
Bild
Bild
#1234015
Perra83 skrev:Hade tid bokad för att få RTTI installerat plus alla andra tillgängliga mjukvaruuppdateringar.
Nästan en service kan man säga.
Blev 1,5 timmar i tvätthallen (gammal OKQ8 hall) hade med egen slang så ja kunde spola bilen med varmvatten. Avfettningen löser tjäran bättre när plåten inte är iskall -10°C ute. Passade på att spola rent under sidescuff platesen och runt delbara draget och bakom bakre kofångaren och noga framme vid IC och AC kylaren. Känns bra nu.
Efter tvätten var det bara att köra hem och lasta ur tvättprylarna och byte kläder sedan raka vägen till Rejmes.
2 timmar tog att få alla uppdateringar. Några fick laddas in via USB. Så nu är jag nöjd!!

Provade ett nytt schampo. Angelwax Enigma
Bild
Bild
Snyggt :-)-) Är du nöjd med angelwax enigma?
#1234041
Snöröjt garageplanen för vilken gång i ordningen, vet jag inte :twisted: Inte så mycket snö denna gång, men ändå.
#1234117
p1ngwin skrev:
Perra83 skrev:Hade tid bokad för att få RTTI installerat plus alla andra tillgängliga mjukvaruuppdateringar.
Nästan en service kan man säga.
Blev 1,5 timmar i tvätthallen (gammal OKQ8 hall) hade med egen slang så ja kunde spola bilen med varmvatten. Avfettningen löser tjäran bättre när plåten inte är iskall -10°C ute. Passade på att spola rent under sidescuff platesen och runt delbara draget och bakom bakre kofångaren och noga framme vid IC och AC kylaren. Känns bra nu.
Efter tvätten var det bara att köra hem och lasta ur tvättprylarna och byte kläder sedan raka vägen till Rejmes.
2 timmar tog att få alla uppdateringar. Några fick laddas in via USB. Så nu är jag nöjd!!

Provade ett nytt schampo. Angelwax Enigma
Snyggt :-)-) Är du nöjd med angelwax enigma?
Ja det var riktigt trevligt. Bra känsla, lagom med skum och det jag reagerade på var ett snäpp blankare lack mot tidigare. Spolade av med öppen slang och det blev minimalt med vatten kvar på taket och huven. Typ torr på sidorna. Kommer att använda det mer!
#1234120
Fick brev från Posten idag att jag har ett paket att hämta.
Visst tusan jag har ju köpt begagnade bromsok och sköldar.
Bromsoken behöver mycket riktigt bara en enkel tvätt. Trodde att dom skulle behöva blästras.
Osäker om ja ska ha lätt slitsade skivor eller helt släta? Tips och idéer mottages.

Bild
#1234132
SBergdahl skrev:Släta. Det är ju en bruksbil vi pratar om. Du har ju redan överdimensionerat storlek :)
Jag älskar stora bromar :D dessa blir bara 336mm. Då väljer jag släta :wink:
Det är absolut en bruksbil men det är kul att göra något med bilen.
  • 1
  • 879
  • 880
  • 881
  • 882
  • 883
  • 1852
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]