Moderator: Moderatorer

#1167587
Köpte äntligen min nästa Volvo, en V60 ocean race MY12 med en T4F motor samt automat, enbart 8000 mil på mätaren och en för mig massa rolig utrustning. Tog tåget tidigt i morse och fick äran att se mer av Sverige med på köpet, fin omgivning och trevlig natur.

Hade ca 50 mil hem och fick verkligen en bra känsla för bilen, är toknöjd och svävar som på moln just nu :wink: Imorgon blir det till att gömma dragkroken i bagaget samt se över alla inställningar man kan göra :-)-)
V60 5.jpg
V60 5.jpg (209.62 KiB) Visad 8211 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1167594
Mycket trevligt Micce1980! Jag har ju också en MY12 T4F. Trivs riktigt bra med den.. bra dragbil också för husvagn. :)

Hade problem med bränslepumpen kring 10k mil, som gjorde att jag fick byta spridare. (Nej det var inte etanolen av vad jag förstod på serviceteknikern, utan att bränslepumpen jobbat med fel tryck eller nått så spridarna tagit skada.)
Fick det bytt via nån garanti jag hade sen köp så slapp utnyttja maskinskada... kostade inte mer än självrisken på typ 1500kr..

Upptäckte felet genom att bilen började misstända på en cylinder. Men nu går det utmärkt igen, och förutom bränslepumpen har det varit ett enkelt ägande. Billig skatt också.. :D typ 8-900kr/år.
#1167613
Micce1980 skrev:Köpte äntligen min nästa Volvo, en V60 ocean race MY12 med en T4F motor samt automat, enbart 8000 mil på mätaren och en för mig massa rolig utrustning. Tog tåget tidigt i morse och fick äran att se orten Laxå med på köpet, fin omgivning och trevlig natur. Säljaren var nog den jag hittills fått störst förtroende för, Lars på Lars E bil visade sig vara att rekommendera.

Hade ca 50 mil hem och fick verkligen en bra känsla för bilen, är toknöjd och svävar som på moln just nu :wink: Imorgon blir det till att gömma dragkroken i bagaget samt se över alla inställningar man kan göra :-)-)
V60 5.jpg
Grattis! Väldigt fin :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
#1167616
joel80 skrev:Mycket trevligt Micce1980! Jag har ju också en MY12 T4F. Trivs riktigt bra med den.. bra dragbil också för husvagn. :)

Hade problem med bränslepumpen kring 10k mil, som gjorde att jag fick byta spridare. (Nej det var inte etanolen av vad jag förstod på serviceteknikern, utan att bränslepumpen jobbat med fel tryck eller nått så spridarna tagit skada.)
Fick det bytt via nån garanti jag hade sen köp så slapp utnyttja maskinskada... kostade inte mer än självrisken på typ 1500kr..

Upptäckte felet genom att bilen började misstända på en cylinder. Men nu går det utmärkt igen, och förutom bränslepumpen har det varit ett enkelt ägande. Billig skatt också.. :D typ 8-900kr/år.
Trevligt att det är en bra dragbil, kommer nog enbart hyra och dra lättare släp med rätt så långa mellanrum så avtagbart passar riktigt bra, men man vet ju aldrig. :)

Jo då jag minns ditt problem nu när du skriver om det, tack för påminnelsen. Den var full av bensin när jag hämtade den så får avvakta och tanka den med etanol till nästa gång. Verkar som att E ligger på 10.69:- här och 95 14.19:- just nu "här nere"


Billig i skatt är den absolut, nyskattad i mars och 976:-/år känns helt ok, antar att det är en liten skillnad mellan vilken låda man har för en automat då en annan manuell har 855:-/år i skatt. Men det blir fint, det är min första automatare och det var precis vad jag letade efter.

Många saker i huvudet nu, funderar på om man skulle byta till den nyare belysta växelspaken sen känns stänkskydd som ett måste samt montera ett av de 12v-uttag i bagaget som jag har liggandes. Ska också klura ut om man vill ha skid plate fram och bak samt side scuff på sidorna på denna. Behagliga problem dock men först får jag fixa parkering, har precis flyttat med :)
svergie2 skrev: Grattis! Väldigt fin :)
Tackar :-)-)
#1167686
Fick hem nya avgasupphängningar idag, styvare och lite mer valmöjlighet här. Så snart kommer förhoppningsvis avgaset vara stilla och hänga rätt.
Bild

Måste göra en plan inför allt som ska hinnas med inför Barkarbyträffen om 2v... :shock:

Edit:
Just det, hon blev lite renare tidigare i veckan också.
1: Fan va jag älskar den här färgen i solsken.
2: Fan va jag hatar den här färgen i solsken, miljarder små stenskott på huven...

Bild
#1167703
Körde förbi Volvo & beställde ett stötfångarskydd... har gått bra att last in Mtb'n i skuffen hittils, men en dag kommer jag att dra en trampa i lacken :-O) Glömde fråga vad det kostar men ska väl inte kunna va så dyrt.... fast ibland blir man förvånad, jaja, jag behöver ett så får kosta vad det kostar!

Bild

Beställde även ett lackstift då dom inte hade hemma... har på nått vis (inte jag) fått en 10mm lång repa på stötfångaren vänster fram, repan lyser väldigt vitt på en svart bil :-(O)
#1167730
börne skrev:Körde förbi Volvo & beställde ett stötfångarskydd... har gått bra att last in Mtb'n i skuffen hittils, men en dag kommer jag att dra en trampa i lacken :-O) Glömde fråga vad det kostar men ska väl inte kunna va så dyrt.... fast ibland blir man förvånad, jaja, jag behöver ett så får kosta vad det kostar!

Bild

Beställde även ett lackstift då dom inte hade hemma... har på nått vis (inte jag) fått en 10mm lång repa på stötfångaren vänster fram, repan lyser väldigt vitt på en svart bil :-(O)
Återkom gärna med pris och ev. artnr på lastskyddet!
  • 1
  • 732
  • 733
  • 734
  • 735
  • 736
  • 1845

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]