I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
#40720
falcon skrev:Är den programmerad för varje bil eller är samma mjukvara för samma motor modell?
Är det för samma modell så kan man "låna" ngn dosa och ladda, eller är jag ute och cyklar??.

mvh Peter
Dosa gifter sig med först bilen den installeras på, så du kan bara ha den till EN bil.

/L
Användarvisningsbild
av Danneman
#40792
Sant... och 250 spärren är borta också när man chippat. ( Om det nu fanns nån innan)
av edtjons
#151688
Dum fråga kanske, jag har funderat på PPC till min V70 140hp.
Enligt PPC står det att man skall köra på 98 oktan.
På mitt tanklock står det att jag bara skall tanka blyfri bensin, är detta bara skrämseltaktik eller är det så?
Användarvisningsbild
av uno83
#151695
All bensin är blyfri. (Iaf i Sverige)
Användarvisningsbild
av Korny
#151817
Mjukvaran är optimerad för 98 oktan, om du tankar lägre oktantal så kommer du inte få ut det angivna toppeffekten.
Användarvisningsbild
av Funk
#151879
Jag ställer mig tveksam till att man behöver 98 i en sugmotor, den motorn lämnar 170 hkr från fabrik på vilken soppa som helst i princip så det verkar onödigt att köra på 98. Det hade varit en annan sak om man gjort mekaniska förändringar eller höjt laddtryck på en turbo...

/Thomas

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]