I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#179049
Korny skrev:
Ja, man tar en kaffe under tiden dom laddar in den nya mjukvaran vid seriell programering.
MEN om jag inte minns fel så pratade Patrik på SCT något om att dom vid kunde tänka sig att göra en Roadtrip om efterfrågan va stor och många hade svårt att ta sig till Kungälv, jag kan forska mer i detta när jag ser hur många vi blir...
Antar att alla här som suktar efter mer effekt håller andan och väntar på att BSR/mojja kommer att avslöja. hehe
vol:-)

Mvh David
Okej, tack.
Tyvärr bor jag lite för avsides. Jag får nog sikta på BSR som lär kunna skicka hem grejorna.

P.S. Stort tack till er som organiserar de här gruppköpsförfrågningarna!
#179071
Det dom flesta inte tänker på när dom optimerar bilarna är att det alltid är bättre med återförsäljare nära sin hemort än att man tvingas till en stad någonstans i sverige för att felsöka och ordna till eventuella problem.

Bsr har en väldigt bra upparbetad support som står redo varje dag för att lösa eventuella problem som kan uppstå med deras produkt, Alla bilmoddeller tas in på långprovningar innan programmvaran släpps ut på markanaden för att säkerställa kvaliten o.s.v

Bsr växjö har idag 20 heltids anställda som arbetar med optimering och problem lösningar vid optimering utav bilarna.
Jag hade en del strul med min förra s40n som optimerades via bsr och dom skötte det hela på ett proffsigt sätt och löste problemena inom 2 dagar vid 2 olika tillfällen,

Skulle man bara vara ute efter lite mera effekt så finns det ju massor med firmor som utför detta för runt 1500kr och uppåt men då kan man ju lika gärna köpa grisen i säcken och har inte om programmvaran varit testad ordentilgt och verkligen är optimal för bilen så är det ju inte det bästa man kan ploppa i sin bil.

Inom kort kommer jag tala om vad exakt bsr kommer att erbjuda oss för att optimera våra kära bilar hos dom lite mera kan jag ju avslöja redan nu,

Vi kommer bland annat få ta del utav deras arbetssätt och hur dom utformar programmvarorna, Effektmätning i deras testceller, rundvandring i deras lokaler, tilltugg och dryck och en heldag hos dom i växjö + att en rabbat kommer att erbjudas som kommer redovisas efter den 23 mars.

Sen vill jag återigen slå ett slag för bsr´s utmärkta kundsupport om den någon gång skulle behövas så är dom riktig hjälpsamma.
Alla uppdateringa till bsr optimeringen är gratis och hämtas enkelt hem via deras hemsida.
Bsr erbjuder även en försäkring som täcker allting som inte ens egen försäkring står för vid eventulla skador som kan kopplas till optimeringen för en kostnad utav 800kr/år vill jag minnas.

M.v.h mojja
#179135
Det dom flesta inte tänker på när dom optimerar bilarna är att det alltid är bättre med återförsäljare nära sin hemort än att man tvingas till en stad någonstans i sverige för att felsöka och ordna till eventuella problem.

Bsr har en väldigt bra upparbetad support som står redo varje dag för att lösa eventuella problem som kan uppstå med deras produkt, Alla bilmoddeller tas in på långprovningar innan programmvaran släpps ut på markanaden för att säkerställa kvaliten o.s.v
Närheten ÄR viktig liksom supporten på produkterna, tyvärr så är BSR:s återförsäljare inte alltid så bra som önskvärt. Även om BSR på huvudkontoret är serviceminded så finns det tyvärr ett antal exempel på att deras återförsäljare inte är det.. Därmed inte sagt att SCT skulle vara bättre, det har jag ingen uppfattning om...

/Thomas
#179162
Att BSR är väldigt bra på alla eller de flesta sätt tror jag vi är överens om.

Men SCT, de får ganska lite respons här fast jag ju har fått ett mycket positivt intryck av dem och spontant (utan att veta allt) tror att de är ungefär lika bra.

Finns det något som tyder på att SCT är sämre?

Per Hall
#179172
perhall skrev:Att BSR är väldigt bra på alla eller de flesta sätt tror jag vi är överens om.

Men SCT, de får ganska lite respons här fast jag ju har fått ett mycket positivt intryck av dem och spontant (utan att veta allt) tror att de är ungefär lika bra.

Finns det något som tyder på att SCT är sämre?

Per Hall

Kan inte tänka mig att dom skulle vara sämre men jag tror inte dom har samma resurser och samma "kunskaps ryggsäck" som bsr har efter alla år dom har haft i branchen.

För mig persoligen så känns det ju tryggare med ett företag som bsr ifall det skulle uppstå problem än en liten enskild firma någon stans i sverige.

Men jag tvivlar inte på att stc är väldigt duktiga och gör sitt yttersta min enda rädsla för dom är att dom är alldelles färska på denna marknad och inte har byggt upp ett rykte ännu.

M.v.h mojja

M.v.h mojja
#179178
mojja skrev:
perhall skrev:Att BSR är väldigt bra på alla eller de flesta sätt tror jag vi är överens om.

Men SCT, de får ganska lite respons här fast jag ju har fått ett mycket positivt intryck av dem och spontant (utan att veta allt) tror att de är ungefär lika bra.

Finns det något som tyder på att SCT är sämre?

Per Hall

Kan inte tänka mig att dom skulle vara sämre men jag tror inte dom har samma resurser och samma "kunskaps ryggsäck" som bsr har efter alla år dom har haft i branchen.

För mig persoligen så känns det ju tryggare med ett företag som bsr ifall det skulle uppstå problem än en liten enskild firma någon stans i sverige.

Men jag tvivlar inte på att stc är väldigt duktiga och gör sitt yttersta min enda rädsla för dom är att dom är alldelles färska på denna marknad och inte har byggt upp ett rykte ännu.

M.v.h mojja

M.v.h mojja
Nja mojja :wink: saxar detta från SCT's hemsida så vår var och en bilda sig en egen uppfattning....

"Vi innehar den tekniska ”know-how” som krävs för att fullt ut kunna arbeta med den teknologi som finns i Volvos bilar.

Denna kunskap har vi fått efter att ha arbetat mer än 25 år med Volvobilar.
"


Mvh David
#179186
Jag är interesserad att få ett chip från SCT, product n:r 20102806, 3.250:-. Det är hardware, det finns ingen softloader för en 960 :-D

Tyvärr lever jag i Hannover, Tyskland så det ingen bra idee att köra 140 mil plus färja osv bara för att löda in ett chip, det kan jag själv. Tror någon att SCT skulle skicka chippet med posten?

Jag kör på 110 oktan sprit (LPG) och pratade i Vallåkra 2006 med någon från SCT om de justera tändningen, de gör det inte. Så om jag måste köra till Kungälv så kanske om dem gör ett speciellt chip för LPG och E85 (som också har högre oktan).

Vet inte om ni vill räkna detta in?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]