I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tolvis
#144265
Många trådar är det.
Men jag är intresserad av av ekonomichippa min v-70 med automat.
Hur jag än (med vana) kör min lätt-tryckare vill den ha ca:1.05-1.1L/Mil.
Kan man väl leva med, fast jag kör ca:3000 mil/år. Billigare en Astron jag hade.
Fast jag har hört talas om ekonomi-chip varvid dess programering ska senarelägga turbons jobb så den inte börjar ladda så tidigt.
Jag vill tillägga att det vore synd att förstöra ett befintligt brett effektregister, typ så det inte blir en Ketchup kärra.
Någon som har erfarenhet seriösa chip som inte får Vida eller Volvo's Scantool ST att få frispel?
Är det värt slantarna?
Användarvisningsbild
av Nexus
#144316
årsmodell på v70:in?
vad jag har kommit fram till på gammla V70 97-00 Ltt så har du kvar det tidiga vridet men får samtidigt att det laddar bättre på högre varv. Med bättre vrid så orkar den bättre och för det mesta så sjunker bränlse förbrukningen lite vid normal körning.
Användarvisningsbild
av Tolvis
#144415
grammse skrev:årsmodell på v70:in?
vad jag har kommit fram till på gammla V70 97-00 Ltt så har du kvar det tidiga vridet men får samtidigt att det laddar bättre på högre varv. Med bättre vrid så orkar den bättre och för det mesta så sjunker bränlse förbrukningen lite vid normal körning.
Eeeh hemskt ledsen...
Det är en -98:a. 13600 mil. 2.5T
Ahaa, så det är så?
Kom tänka på att jag sett att man kan flasha E-prom istället för & ersätta det gamla med resulterande lödningsarbeten.
Tips?
Användarvisningsbild
av Funk
#144567
På en -98 så är det väl lödning som gäller..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Tolvis
#144578
Funk skrev:På en -98 så är det väl lödning som gäller..

/Thomas
Kvack..
Hmm. Ok, får väl googla efter en ÅF i Sthlm kanske?
Tack för vetskapen...
Användarvisningsbild
av Nexus
#144599
Dessa ska jag låta chippa min bil då de är på turne i landet.
http://www.blocket.se/vi/13942090.htm?ca=12_s
De har en station i e-tuna men mycket dyrare att chippa där mot när de är ute på turne. :D
2995 skulle det kosta chippa min på turne.
Kan tänka mig din 98:a är billigare.
Användarvisningsbild
av Tolvis
#144793
grammse skrev:Dessa ska jag låta chippa min bil då de är på turne i landet.
http://www.blocket.se/vi/13942090.htm?ca=12_s
De har en station i e-tuna men mycket dyrare att chippa där mot när de är ute på turne. :D
2995 skulle det kosta chippa min på turne.
Kan tänka mig din 98:a är billigare.
Hygglo Grammse!
Jag kollade upp länken, nu vart man ju rastlös :shock:
Jag skickade mail så får man vänta på Feedback från dom.
Spånade upp lite runt information som var tillgängligt appropå min bil modell och andra kunders tycken, verkar mycket prisvärt och lovande.
Men det var lite luddigt att dom listade en V70 2.5T som 207Hk som original. Rätta mig om jag fel men B5254T med AW50-42 ska väl va på 193 Hk? Kanske var en V70 II Dito?
Äsch, dem mailar tebaks sen.
Skall om allt vill sig väl, recencera uppgraderingen på min kärra om de kommer till Sthlm inom kort...
Tackarrr.
Användarvisningsbild
av Nexus
#144847
Näst längst ner på V70 raden har du V70 2,4T L-Turbo 142KW 193Hk.
Det är ju närmare 2,4 mot 2,5 som volvo anger :wink:

Kan garantera de svarar på mail :D . Jag fick svar mitt i natten då jag maila vid 23 tiden. Mycket trevligt bemötande tycker jag till skillnad mot när jag ringde it's Fun. :evil:
Synd jag ej hade pengar när de var här på ett depåstop :wink: för då hade jag ej tvekat att chippa hos de.
Användarvisningsbild
av Tolvis
#145284
grammse skrev:Näst längst ner på V70 raden har du V70 2,4T L-Turbo 142KW 193Hk.
Det är ju närmare 2,4 mot 2,5 som volvo anger :wink:

Kan garantera de svarar på mail :D . Jag fick svar mitt i natten då jag maila vid 23 tiden. Mycket trevligt bemötande tycker jag till skillnad mot när jag ringde it's Fun. :evil:
Synd jag ej hade pengar när de var här på ett depåstop :wink: för då hade jag ej tvekat att chippa hos de.
Yep, det skrammlade till i e-lådan...
kommer till sthlm om 1 månad, verkade kosta samma pengar på turne'n som jag fatta.
Skall göra ingreppet då dem är i trakterna...
Användarvisningsbild
av Nexus
#145624
Lycka till sen vill jag veta allt om hur det blev :D för jag e fortfarande lite skepptisk :oops: till om det blir så stor skillnad.
De kanske hade en drive på priset då jag frågade men sak samma det är ju ändå tusenlappar billigare mot de andra "stora" företagen :wink:
Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]