I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av S60_2.4T
#133232
Alltså... jag tycker det känns onödigt stort med 3" system till min S60 men vill ju inte missa några hästar =P Har tänkt åka till MTE, sct, BSR, Atech eller vad det nu blir o få 250hk ist.. Är det någon som har koll på vad man "behöver" för storlek?
Användarvisningsbild
av Nexus
#133238
ska du "använda" bilen så kan 3" bli lite jobbigt i längden. Jag har 2,5" och det låter lagom mulligt utan att störa vid långresor.
Tycker man har läst att 3" downpipe sen 2,5" är ganska vanligt. Men jag kan ju vara ute och cykla som vanligt :roll:
av Addekarlsson
#133275
Helt enig med grammse. 3" är riktigt jobbigt om du ska ha bilen som pendlarbil. 2½" räcker alldeles utmärkt till dom hk du tänkt dig.

Mvh/ Adde
av S60_2.4T
#133719
Tackar Grammse och Addekarlsson... Får ta och bygga ett i verkstaden på jobbet. Gratis är gott ^^
Användarvisningsbild
av Funk
#133754
MTE/TME har ett 2,5 tum (vilket är alldeles tillräckligt) helt i rostfritt med bra passform som dessutom är billigt just nu..
Vill du kolla hur det verkar så har jag ett du kan få se/höra på (inte så långt till mig från dig antar jag..)

TME kan dessutom ladda mjukvara åt dig i Göteborgstrakten om du önskar.

/Thomas
av rickardrules
#145730
3" tum innan kat, 2,5" efter kat, är det mest optimala ur trimnings synpunkt upp till 350 hk volvo turbo. Mer än 350 hk rekommenderas 3" hela vägen.
Användarvisningsbild
av Funk
#145745
3" downpipe och racekat behövs inte vid "vanlig" chippning, men håller turbon svalare om man kör hårt..

/Thomas
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]