I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emelie_90
#121927
Jag har en kompis som har en volvo 940 -94 med en B230F/FD motor.... Han vill gärna trimma den o undrar vad han behöver göra... Jag vore tacksam för snabba svar!

jag behöver ha reda på vad han behöver för att trimma den alltså.
Användarvisningsbild
av Fluffen
#121944
Man kan börja med ett avgassystem med racekatt, luftfilter ,chippning och sen om man har pengar kan man sätta på en 531 topp om det inte redan är det på.
Användarvisningsbild
av emelie_90
#122037
okej... är det nått mer killen ska tänka på?
Jag håller på å lär mig så ge mig bra ideer på vad man kan göra mer=)
Användarvisningsbild
av Nexus
#122187
racekatt anser jag vara lite överkurs då det kanske bara handlar om en lätt trimning :???:
Lägg dessa pengar på BROMSAR istället.
Användarvisningsbild
av Fluffen
#122327
Ja, det var en bra tanke kanske. :???:

Personligen tycker jag det inte är överkurs men var och en tycker olika. :D

Vissa folk kan lägga hur mycket som helst på att trimma men när det gäller bromsar så kan de knappt kosta på sig nya skivor och belägg (ska svarvas till sista millimetern.) Stålomspunna slangar och greenstuffbelägg och eventuellt slitsade skivor kommer man ganska långt med samt ny bromsvätska....
Användarvisningsbild
av Tomas88
#122336
Fluffen skrev:Stålomspunna slangar och greenstuffbelägg och eventuellt slitsade skivor kommer man ganska långt med samt ny bromsvätska....
Bromsvätska vet jag vad det är men vad är det andra? :oops: Alltså typen av skivor och belägg.
Användarvisningsbild
av Nexus
#122347
Tomas88 skrev:
Fluffen skrev:Stålomspunna slangar och greenstuffbelägg och eventuellt slitsade skivor kommer man ganska långt med samt ny bromsvätska....
Bromsvätska vet jag vad det är men vad är det andra? :oops: Alltså typen av skivor och belägg.
En länk där du har fina bilder på bromsskivor mm
http://www.bromsmannen.se/shop/index.php

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]