I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1363584
... Seriöst? Du har precis köpt en ny bil med minsta motorn tillgänglig och kan inte vänta med att trimma?
Här är min rekommendation:
Köp en bil med större motor.
Användarvisningsbild
av batmac
#1363737
Lockis skrev:... Seriöst? Du har precis köpt en ny bil med minsta motorn tillgänglig och kan inte vänta med att trimma?
Här är min rekommendation:
Köp en bil med större motor.
Du har ju själv slängt in Polestar på din nya D4, du borde ju rimligtvis ha köpt en D5 ;-)

Finns väl mängder av anledningar, det gick inte att få in i budgeten just då, det gick inte att förhandla vid köksbordet, nåt utsläppskrav m.m.
av Lockis
#1363742
batmac skrev:
Lockis skrev:... Seriöst? Du har precis köpt en ny bil med minsta motorn tillgänglig och kan inte vänta med att trimma?
Här är min rekommendation:
Köp en bil med större motor.
Du har ju själv slängt in Polestar på din nya D4, du borde ju rimligtvis ha köpt en D5 ;-)

Finns väl mängder av anledningar, det gick inte att få in i budgeten just då, det gick inte att förhandla vid köksbordet, nåt utsläppskrav m.m.
Nu går det ju inte att köpa en V60 med D5 (ny).
Men annars så förstår jag vad du menar. Även om Polestar optimeringen för mig inte handlade om HK/Nm utan mer om hur växellådan beter sig.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1363745
Några av de tidigare motormodellerna av D3 har det varit svårt att plocka ut någon större effektökning på. Flaskhalsen verkar vara turbon enligt någon tidigare tråd på forumet.
Editerar du ditt inlägg med motorkod på din bil så ökar nog chansen att få något svar här.
Användarvisningsbild
av batmac
#1363760
Lockis skrev: Nu går det ju inte att köpa en V60 med D5 (ny).
Ah, såpass. Det hade jag faktiskt inte koll på. Ja då föll det ju lite :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1363763
BSR söker bilar, bl.a. D3 och T8, för utprovning av optimering om man är intresserad... :-)

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]