I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av jantt
#1235469
Så er manifold monteret. Har ikke rigtig fået testet endnu om det gav noget.
Glemte at købe nye pindbolte og da skulle skrue møtrikker af kom bolte med ud.
Kunne ikke skille møtrikker og bolte ad og svært at montere 5 nye pakninger uden bolte sidder i motor. Fandt 7 bolte fra brugte motorer,
så det lykkes med lidt besvær til sidst.

Hvis der er nogen der ved hvor der er indtræk i blå eller rød vil jeg gerne købe. Har vedhæftet billeder
Bilagor
C70 rød.jpg
C70 rød.jpg (40.63 KiB) Visad 3235 gånger
c70 blå.jpg
c70 blå.jpg (98.7 KiB) Visad 3236 gånger
av jantt
#1237917
Så er manifold skiftet og jeg synes det føles som om det har givet lidt bedre acceleration. Måske bare følelse.

Synes dog at jeg kan se på manometer at trykket er faldet fra 0,9 bar til 0,7 bar.
Mener at have læst et sted at det sker når man skifter fra standard manifold til "japan". Er det rigtigt ?

Hvis det er rigtigt kan jeg så bare justere wastegaten strammer uden problemer ?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1238333
Går det lättare att få ut avgaserna behöver man inte ha lika högt laddtryck för att tvinga in luften på den kalla sidan. MEN! Det innebär också att om laddtrycket sjunkit av den anledningen så kommer det krävas en större mängd bränsle om man tvingar upp laddtrycket dit det legat förr.
av jantt
#1238339
ok tak

det vil sige at jeg skal have større dyser (har nu 391cc) ? og skal vel også have anden regulator ?

MEN er det kun for at få flere HK og det ændre ikke ved accelerationen ?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1238353
Du får nog räkna med både större spridare och justering av mjukvaran om du vill få ut mesta möjliga. Du borde ha bruna 315cc spridare nu, och nästa logiska steg är ju ljusblå 391cc. Men utan att byta turbo så är det frågan om det ens är värt att byta spridare. Regulatorn borde inte behöva bytas.
av jantt
#1238361
Kigger jeg i Vida burde jeg have 9186340 (391cc) nu som standard.

Men hvis større dyser og større turbo "bare" giver flere HK og effekt i toppen er det ikke nødvendigt. Turboen er skiftet sidste år med ny 13.
Er kun interesseret i bedre acceleration og ikke flere HK.

At stramme wastegaten for at bygge mere tryk vil ikke give noget ? Eller vil det ligefrem være farligt for f.eks plejlstængerne ?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1238364
Mer laddtryck på låga varvtal är riskabelt. Kröks inte vevstakarna så kan blocket spricka av påfrestningarna. Men accepterar man riskerna så går det ju att börja prova sig fram i bromsbänk. Men till slut kommer man till punkten där man lär börja titta på andra lösningar istället. Lättare delar, andra däck eller en annan utväxling exempelvis.
av jantt
#1238366
Det vil sige at dit råd er at ikke gøre mere ?
Har tidligere sat min wastegate sådan her : fra frabrik sat til 0,125 bar + 1/2 omgang mere.
Det er for risikabelt at justere den mere og vil ikke give mere i kraft ?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1238512
0,5 varv på staget gör inte så mycket. Man lär vrida mer än så eller byta till en klocka med hårdare fjäder innan det blir någon större skillnad.
av jantt
#1238523
Mange tak for de mange svar og gode råd :)

Bilen er temmelig hurtig nu, så tror ikke jeg gør mere ved den inden det måske går galt

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]