I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zalmondorro
#1202003
Någon som varit i kontakt med eller vet mer om denna firma och deras chip ??
Funderar på att köpa till min 2.0 D4 163 HKR då det inte finns mycket att välja på till den motorn
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1202037
Själv så rynkar jag på näsan bara av att läsa ordet "box"

Och fler där till
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=110356
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=77429
Användarvisningsbild
av SRT
#1202132
Låter konstigt att de fortfarande håller på med de här trimboxarna när det uppenbart går att lägga in allt i bilens redan befintliga mjukvara.Det lite roliga med BestChip var att man får en liten fjärrkontroll med som man enkelt kan slå till eller från trimmet med.Har själv BSR och är nöjd med detta även om BSR:s PPC3 i mitt fall felmarkerar sitt eget trim. :D
av Mwi
#1202259
zalmondorro skrev:Någon som varit i kontakt med eller vet mer om denna firma och deras chip ??
Funderar på att köpa till min 2.0 D4 163 HKR då det inte finns mycket att välja på till den motorn
Kanske har att göra med att det inte finns någon bra trimpotential i den motorn.
Användarvisningsbild
av zalmondorro
#1202459
SRT skrev:Låter konstigt att de fortfarande håller på med de här trimboxarna när det uppenbart går att lägga in allt i bilens redan befintliga mjukvara.Det lite roliga med BestChip var att man får en liten fjärrkontroll med som man enkelt kan slå till eller från trimmet med.Har själv BSR och är nöjd med detta även om BSR:s PPC3 i mitt fall felmarkerar sitt eget trim. :D
Jag tänker tvärtom. I detta fallet ändras ju ingenting alls i originalboxen. Bara att plugga ur så är bilen original igen..
Användarvisningsbild
av SRT
#1202672
zalmondorro skrev:Jag tänker tvärtom. I detta fallet ändras ju ingenting alls i originalboxen. Bara att plugga ur så är bilen original igen..
Förstår hur du menar men det är ingen fara med att ändra något i originalboxen om mjukvaran kommer från ett erfaret företag och inte hemma från köksbordets dator.Men tycker du att denna box känns bättre så hade jag köpt den och varit glad över den höjda effekten. :D

För övrigt så skulle det vara intressant att veta hur långt man kan manipulera mjukvaran för höjd effekt innan hårdvaran detonerar i småbitar eller vad säkerhetsmarginalen är fram till haveri från dessa trimföretag.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]