I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Ninos91
#1199935
Hej jag är ute efter att få bättre effekt samt sportigare ljud i min bil, det är en S60 T3 R-design 2017.
Det jag gjort på bilen är en optimering från BSR Steg 1 då polestar inte erbjuder någon optimering till T3.

Jag är ute efter ett system som ger ett grovare ljud, ljud som efterliknar S60 Polestar eller A klass AMG (då detta är en 4 cylindrig motor) . Jag har settatt det finns mycket på marknaden men kanske inte som ger det ljudet jag är ute efter.

Det systemet jag hittat är BSRs egna ljudsystem men fortfarande inte det grova ljudet, någon som har erfarenhet av detta?

https://sv.bsr.se/produkt/sportflow-dup ... 3-2010-2wd

Kom gärna med tips då jag ej gjort detta förr, finns de fler saker som behöver göras än att bara byta ljudsystem så skriv det med.

Mvh.
#1208830
Jag har precis som du en S60 T3 R-design och jag har samma funderingar med avgassystem. Mina tankar går dock åt att bygga ett eget ifrån katten och bakåt utan ljuddämpare.

En snabb fråga bara.
Hur upplever du bsr chippet?
Och hur snabbt skulle du tro att bilen gör 0-100 nu?
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]