I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#1194607
Nästa år byter jag turbo, vill redan nu veta vad jag ska leta efter.
Vill inte ha värsting, ett som fungerar lite bättre bara, det ska ju vara billigt.

Såg en video där en engelsman köpt kinaturbo för 120pund runt 1500kr kanske lite mer för helt ny,
han var så jävla nöjd över köpet, han har kört så 2år.
Hittar inte videon nu.
Det lär finnas turbos att köpa under 3tusen som fungerar ok och som är snäppet bättre än orginal eller?
Länka då gärna

billigaste svenska
och billigt utomlands
#1194628
Hur mycket effekt ska den räcka till och hur mycket vill du bygga om? Att stirra sig blind på vad själva turbon kostar kan göra att man får lägga ut en hel del extra för att få den att passa.

Pang-för-pengarna-alternativet i min värld är ju ett 15G från en tidig 850 turbo som man vrider kompressorhuset på och fixar ett nytt wastegatefäste.
#1194776
Hej
tack för tipset
Det finns ingen sådan turbo bolt on bara? färdig vriden med rätt WG fäste?

Kan man komma upp i 240-250häst med sådan turbo sen?

Finns dessa som kina kopior budget som fungerar även?

Annars vad finns det för alternativ som är bolt on, skruva dit bara, men som är lite bättre än orginalet i effekt ?
#1194870
Tjenare igen

Oj den där turbon du länka till turbomeck vill jag ha :)
Det står 16t på den, lär vara bra grejjer?
Ändå inte så farligt när det är 100% bolt on med ställbar klocka och allt färdigt.
Tror jag beställer den där nästa månad så man har till våren, att dom inte tar slut sen tänkte jag.

Jag vill aldrig maxa prylar, det ska ju hålla. 250hk är mycket i en 940, man vågar inte ha mer utan värsting bromsar, förstärkt låda, värsting väghållning och däck heller.
Jag kör budget så man bör ha max 240hk tror jag, annars kanske man kan kvadda allt, allt måste vara tiptop om man går över 240-250hk , blir så dyrt ha allt perfekt , drivlinor, däck, chassie, bromsar av bra kvalite.
#1196137
Marlboroman skrev:Ett 16T räcker rätt långt och kan ge 240-250 utan att man behöver stressa det.
fyfan vad najs,

mer hästar vill jag inte ha,
tänkte köpa budget bromsar och däck 18tum, inga värsting grejjer, budget sänkfjädrar bara.
Då ska man inte ha mer än 250hk, säkerheten är viktigt tänka på

ska man över 250hk, då måste man köpa bästa bromsarna, däcken, allt ju. och det kooostar maaassooor :)

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]