I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Bluuman12345
#1181700
En fundering. Om man har optimerat sin bil med polestar och skulle optimera den igen fast med BSR, återgår allt till "original" efter att kantar bort sitt bsr eller gör det tillbaka till effekten vid Polestar?

Ex D4 original 190hk
Polestar ger 220hk, om lan optimerar denna med bsr så blir det 282hk typ, och om man tar bort Bsr blir effektendå220hk eller 190?
Användarvisningsbild
av Derank
#1181702
Polestarfilen skrivs över med BSR mjukvara och den dagen du tar bort BSR blir du tvungen att blåsa in orginalmjukisen, BSR kan inte dra ut Polestar och lägga på tex en PPC så du kan återställa den igen.

Jag kollade själv för ett par år sedan och tror inte det är annorlunda idag, men hör med dom, men vet aldrig, BSR är ju i det närmastew gift med Volvo........
#1181733
Vart nyfiken jag oxså !
Vad jag har läst till mig så "läser" dom av filen som finns i bilen innan !
Då bör det väl bli en polestar om man tar bort BSRen filen ?
Somsagt skulle vara kul o veta
Användarvisningsbild
av Derank
#1182052
Man tar inte bort någon fil. , man skriver över den befintliga med en annan. Och tillverkarna har ju såklart skyddat sina filer på ett el annat sätt. Annars kan ju jag själv läsa ut polestar filen och sälja den vidare för halva priset

skickat från min SMIF004
Användarvisningsbild
av Derank
#1182056
Men som sagt, hör med bsr....De är ju mer el mindre gift med volvo

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.
Användarvisningsbild
av SRT
#1182650
Som tidigare nämnts så skrivs Polestar över med BSR och när du vill ha tillbaka Polestar så får du lägga in den igen.

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]