I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Ninos91
#1162262
Hej jag har en S60 T3 manuell 2017 årsmodell och är sugen på att optimera bilen! Men Polestar kommer inte släppa någon optimering till T3 när jag pratade med dom "vi har inga planer på detta" var svaret.

Så sitter och kollar efter alternativ och har fastnat för BSR fast frågan jag ställer mig, hur mycket kan man lita på deras maskin garanti?

Någon med erfarenhet eller har kunskap om detta?
Har ni annars något annat alternativ på företag som man kan lita på tar ansvar om något händer?

Vet om riskerna med att optimera och att chansen inte är så stor att de skulle hända något men om olyckan är framme så vill jag inte sitta där och betala allt själv.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1162288
BSR verkar inte vilja förstå skillnaden mellan garanti och försäkring...

Så händer något så måste du ta en försäkringsstrid mellan deras och ditt bolag...

.
av Lövet
#1162320
Din "vanliga" maskinskada gäller normalt upp till 8 år gammal, BSRs garanti gäller bara 12 månader i taget, och kan sedan förlängas max till 3 år. Det är rejält mycket sämre villkor än den vanliga maskinskadeförsäkringen (som ju försvinner när du petar in BSR i bilen).
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]