I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#1150748
Är sugen på att chipa V50n, vrid är där gott om men hade varit kul med fler häst. De säger att man ska få 168hk och 411nm, det är mer än vad BSR-chip ger men ändå kostar det bara hälften. Nån som har erfarenhet av GDM? Vill inte offra driftsäkerhet eller sabba bränsleekonomin.
#1150756
Det är osannolikt att små aktörer klarar av att utnyttja styrsystemen bättre än etablerade aktörer. Det brukar istället bero på en av två orsaker. Ingen är bra.

1) De ljuger om effekten
2) De offrar tillförlitlighet och sätter begränsningar ur spel
#1158550
Hittade RaceChip, verkar jävligt legit vad jag kan se. Deras Ultimate ger 40hk och 89nm extra, så alltså ca 175 hk och 410nm. Är det safe att köra på högsta ökningen eller ska man hålla sig till lite lägre effekt och vrid? Tänker driftsäkerhet och så.
#1180000
Jonkas skrev:Hittade RaceChip, verkar jävligt legit vad jag kan se. Deras Ultimate ger 40hk och 89nm extra, så alltså ca 175 hk och 410nm. Är det safe att köra på högsta ökningen eller ska man hålla sig till lite lägre effekt och vrid? Tänker driftsäkerhet och så.
Jag vet inte vad som kan vara "jävligt legalt" på en internetsida som inte ens är på svenska,ingen fysisk butik som du kan besöka,inga uppmätta effektsiffror(diagram), och enligt mig samma koncept som tex dieselkraft: en plug/play box som du sätter i någonstans i motorn(vet ärligt inte var).
Visst var det billigt men vart vänder du dig till när det krånglar: jo någonstans i europa via mail på engelska med lite tur...
Ska inte säga att GDM är bättre,har faktiskt inte handlat från dem någon gång men dom har ju uppmätta siffror på ett antal bilmodeller,de har ett fysiskt ställe att åka till och de har internetsida på svenska och är billiga, gäller även BSR men då pratar vi andra priser,men visst, de utvecklar sina uppgraderingar själva.Finns ju även Polestar men handlar det om en kostnadsfråga,ja då får man chansa lite om man inte vill betala hur mycket som helst. Ska ärligen säga att jag själv ska nog göra ett besök på GDM i sommar just pga att de finns fysiskt och de har bra priser,och visst, jag betalar väl lite vad jag tycker min bil är värd: äger en v70 D5-06 med 30000 mil på mätaren så skulle jag ta tex BSR så blir det nästan 1/3 av vad bilen är värd...

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]