I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#1144104
Nån som optimerat sin bil där?

Killen verkar kunnig och seriös då han optimerar bilar lastbilar,skogsmaskiner, husbilar m,m
I princip bara positiva recensioner på Facebook (AS-Motorteknik) där finns i princip allt han gör.
Finns även en hemsida men man ser mer på fb.
#1146144
Enligt deras hemsida så ska en effektökning på hela 70% även ge en minskad bränsleförbrukning.Naturligtvis beroende på körstil påpekar man ju också.Så här skrivs det väldigt ofta på mjukvarutrimmares hemsidor mycket beroende på att konceptet en kraftigt ökad effekt och lägre förbrukning sällan stämmer överens med verklighetens körning vilket ju då måste smygas undan lite mellan raderna.

Min ena bil i form av en S80 2.5T är BSR trimmad och går som ett skenande tåg vid fullt pådrag när motorn numera är optimerad för att leverera mer effekt än i ursprungsskicket.En effekt som är påtaglig redan från lägre varv så hur jag då skulle kunna tjäna pengar på en minskad bränsleförbrukning är för mig en gåta.Möjligtvis om jag kör som en kärring och aldrig varvar över tomgång.Men vad har jag då för nytta av ett mjukvarutrim.
#1146186
Varför inte använda en etablerad aktör istället? Så mycket pengar kan det inte skilja. Det är definitivt inte värt det när motorskadorna sedan kommer...

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]