I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av seners4
#1135788
Hej.
Går i funderingar på att beställa en Mac magnetventil, likadan som ATM magnetventil.
Kan någon bekräfta om den skulle passa min S60 t5 2007? Dom är väl inte specifika för bil till bil?

Här är länken : http://m.ebay.com/itm/MAC-3-Port-Electr ... nav=SEARCH

Ska tåla upp till 120psi=8bar.
1000kr billigare än autotech. Fastän det är exakt samma ventil.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1135859
Det är väl bara att komplettera den där med en kontakt och köra. Såna där ventiler är inte specifika för en viss bil. Det enda som kan vara specifikt är att olika tillverkare kan ha lite olika kontaktstycken. Och vad gäller priset så säljer även e-bay firman med rejäl vinst.
Användarvisningsbild
av Funk
#1135874
Dom går att hitta ännu billigare på aliexpress. Autotech påstår att deras är unika, och det finns faktiskt en hel del olika varianter som ser precis likadana ut. Men jag beställde en åt svärsonen då hans från Autotech gick sönder och i hans fall fungerade det i alla fall.

Oh ja, de billigaste är utan fästen för slangar så det måste man kolla att det följer med..

/Thomas
av Autotech
#1136867
Hej där!

Vår ventil är unik, version 3 som säljs just nu tillverkas för oss av MAC i USA. Samma med v2 men v1 var en köpventil ur katalogen.
Alla ser likadana ut trots mängder av artikelnummer och skillnader i funktion, de kör samma skal kan man säga.

Då vi bytt ut väldigt många ventiler som inte funkat med bilens elektronik (som folk beställt på ex eBay) finns de både de som funkar och inte funkar.

Då vet ni. :)

Mvh Micke, Autotech

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]