- fre 23 dec 2016, 23:00
#1134787
bilen är en volvo 360-88 med lambdasond, katalysator och enligt instruktionsboken ska det sitta LU jetronic på denna b200f motorn
nån som har koll på flödet på dessa orginalspridare och ifall spridare från lh jetronic är samma? skulle även vara intressant med andra spridare som kan tänkas passa med flöde som räcker upp till lättare trimmade b230 (140hk?) och 2,5 liter sugmotor (170hk?)
sen undrar jag lite om mappning av dessa LU-jetronic, dom ska vara ungefär samma som L/Le-jetronic (bortsett från lambdasonden) iallafall L-jetronic skulle gå att mappa väldigt enkelt med att ändra resistansen i luftmängdmätaren(först mäta fram rätt resistans med en variabel resistor) det skulle finnas flera resistorer över banan som mätaren dras över så man får göra det flera gånger helst i bromsbänk eller med bredbandslambda
bonnamappningen genom att släppa spänningen på fjädern känner jag redan till :lol: tänkte dock att man också ville ha det magrare vid cruise och dellast
tacksam för svar och god jul :D
mvh/johan
nån som har koll på flödet på dessa orginalspridare och ifall spridare från lh jetronic är samma? skulle även vara intressant med andra spridare som kan tänkas passa med flöde som räcker upp till lättare trimmade b230 (140hk?) och 2,5 liter sugmotor (170hk?)
sen undrar jag lite om mappning av dessa LU-jetronic, dom ska vara ungefär samma som L/Le-jetronic (bortsett från lambdasonden) iallafall L-jetronic skulle gå att mappa väldigt enkelt med att ändra resistansen i luftmängdmätaren(först mäta fram rätt resistans med en variabel resistor) det skulle finnas flera resistorer över banan som mätaren dras över så man får göra det flera gånger helst i bromsbänk eller med bredbandslambda
bonnamappningen genom att släppa spänningen på fjädern känner jag redan till :lol: tänkte dock att man också ville ha det magrare vid cruise och dellast
tacksam för svar och god jul :D
mvh/johan