I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
#1140007
308 skrev:Någon som skaffat el beställt?
Ser ut att röra på sig -
:twisted:
Vill inte vara sån men var den där verkligen trimmad? Typ runt 5s 80-120 känns som en original D5'a :???:
av Cedrix
#1143283
Jag har BSR steg 1 (245hk).
Undra om det är värt de ytterligare 2500:- för de sista hästarna?

Tror jag avvaktar en liten stund till, kanske blir en rea någon gång framöver...

Synd att dom tar 2500:- för oss som redan har handlat steg 1 och bara 2000:- extra för de som köper steg 1+ direkt.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1143299
Tror ja betalade 10-11000kr för RICA med dosan till C30n. Så BSRs priser är billiga!
av Cedrix
#1143358
BSR steg 1 kostar 7999:- och steg 1+ kostar 9999:- med dosa.

Är om man redan har steg 1 och vill uppgradera till steg 1+ som det kostar 2500:- extra.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1185293
Har jämfört V70 AWD -13 D5 230hk Polestar med BSR 1+ och det är helt klart mer drag och körglädje.
Är det värt pengen? Det är upp till var och en att avgöra men bilen gick riktigt bra.
Lådan hänger inte riktigt med i sportläget men det har nog att göra med att Volvos mjukvara är värdelös.
Andra biltillverkare med samma låda är betydligt mer körglada så det borde gå att lösa men viljan verkar inte finnas.
Dessutom har automatlådan AWTF-80SC problem redan från början med inre läckage och dåliga solenoider på många bilar.
Men roligare bil? Absolut!
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]