I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Gabriel
#1134287
BSR släppte nyss en nyhet på Facebook att de tagit fram en ny mjukvara till dieselfemmorna.
Enligt uppgift ska de ge 282hk oavsett D3,D4 eller D5, och det är endast genom mjukvara.
av duttowisch
#1134321
Hej,
Jo man blir sugen på en XC70 -12 med Haldex gen-4. Blir bra ös i bilen.
Fin effekt kurva också på trimmet, betydligt bättre än 245hk trimmet. Undra varför det tagit sådan tid att få fram dom sista hästarna och vridet? Vridet är inte så mycket högre på 282hk men en jämnare kurva.
av Gabriel
#1134340
BSR påstår att de tar över Volvos garantier i de fall trimmet får Volvo att vägra.
Hur väl de fagra löftena funkar i praktiken vet jag dock inte.
av duttowisch
#1134343
Jag personligen hade aldrig trimmat bilen så länge där är garanti på bilen. Polestar går givetvis men ingen annan. Men när garantin är utgången är det givetvis fritt fram. Har personligen en Mercedes E-klass -16 som jag köpte i våras då jag tyckte Volvo var överprisad. Det har jag inte ångrat då det är en underbar bil, bakhjuls driven också. Bara framhjulsdrift och 282hk är nog ingen höjdare.
När garantin är ute på Mercan tänkte jag köpa BSR. Får också en väldigt fin vridkurva, bland dom bästa faktiskt. http://sv.bsr.se/trimsatser/t/2450
En i gatan har en XC70 D5 och jäklar vad den "råmar" när den kommer :)
Det är det största felet med Mercedesen, att det är en 4a, E220. En sexa hade varit fint men då är det helt andra pengar.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1134393
Gabriel skrev:BSR påstår att de tar över Volvos garantier i de fall trimmet får Volvo att vägra.
Hur väl de fagra löftena funkar i praktiken vet jag dock inte.
Det verkar dock som BSR har förväxlat begreppet försäkring med garanti...

.
av mbc
#1134435
Lustigt att skriva att det gäller alla d3,d4,d5 dieselfemmor 2010 och framåt när det bara gäller 2,4 femman...
Användarvisningsbild
av apersson850
#1134439
duttowisch skrev:Blir nog bra ös i bilen. Bara sakerna håller. Men det gör det nog.
Det går att köra sönder allting. Även utan att trimma. Men risken ökar förstås med ökat effektuttag.
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]