Sida 1 av 1

945 ltt

Postat: sön 04 dec 2016, 22:58
av Volvoturbo94
Hejsan: ) har en 945 ltt som jag tänk skrämma upp lite: ) hade tänkt chipa tändning o bränsle...även tänkt byta till 531 med h kam...klarar en org ltt 200 hk utan att behöva göra några större ingrep tex kolvar..stakar mm :)? Så min fråga e om de räcker med chipning och turbo byte samt 531 topp med annan kam :)

Re: 945 ltt

Postat: mån 05 dec 2016, 13:54
av Marlboroman
Att byta topp är lite att kasta pengarna i sjön. Det är inte den som sätter stopp. Original topp hänger med långt med en vettigare kam. 200hk är inga bekymmer.

Re: 945 ltt

Postat: mån 05 dec 2016, 17:52
av robinb3rgsten
De kan ju inte bli sämre med en bättre topp men de är väl inte där det tar emot i början

Re: 945 ltt

Postat: mån 05 dec 2016, 20:03
av White
Man tappar en del botteneffekt med 531 tyvärr.

Jag hade satsat på en V-kam i stället för K-kam.

Re: 945 ltt

Postat: mån 05 dec 2016, 23:54
av Volvoturbo94
Okej :) såg förut att jag hade glapp i turbon :/ inte mkt men lika bra o byta turbo :) några förslag på turbo :)? Gärna en storlek större som motorn klarar av :) o bilen ska självklart chipas i både bränsle och tändning :) några idéer vad som kan krävas för ca 200 hk :)

Re: 945 ltt

Postat: tis 06 dec 2016, 14:30
av Marlboroman
Det finns många turbos som skulle kunna funka. Allt beror på vad det får kosta, hur mycket man är villig att bygga om och om det ska finnas utrymme för mer effekt i framtiden. Turbon från en tidig 850 Turbo kan vara ett vettigt val. Kräver att man vrider kompressorhuset och gör ett nytt wastegatefäste. Annars är ju 16T populärt, men kräver i regel att man byter ut först delen av avgassystemet för att passa.

Re: 945 ltt

Postat: tis 06 dec 2016, 19:58
av Volvoturbo94
Okej jo har 13c turbo just nu ...så tänkte mig en 16t ...o lite sånt :) ingen som vill dela med dig av lite recept :) för ca 200 hk :)