Crocs skrev:MartinS skrev:Jag gjorde det på min 98:a för 16 år sedan... Hade lite strul med felkoder, men den gick som f-n...
Trevligt! Vad för felkoder fick du upp? Något problem med besiktning eller så? Tänkte mig bsr steg 1 för 3700:-. Känns prisvärt.
Vill dock inte byta en massa mer saker på denna bil då den går som extra bil.
Mvh
Crocs
Hur gick det? Chippade du till steg 1?
vanligt är väl att man måste byta ut tryckklockan för armen är rostig och membranet i tryckklockan är för slappt, sen har väl även magnetventilen gett upp så laddet blir inte lika bra om man chippar o kör på samma magnetventil som suttit sen bilen var ny ? :) Ibland kan ett magnetbyte efter chippningen göra stor skillnad, ibland gör det till och med stor skillnad bara att byta magnetventil på en ochippad turbo bil 2.0t / t4.
Har haft 3 v40 tidigare
1.8se 99'a 122hk
2.0T 98'a 160hk
2.0T 00'a 164hk
sedan köpte ja mig en
v70n 2.4 07'a 170hk och blev sugen på turbo trycket och kom över en
v40 T4 99'a 199hk
Efter att ha kört t4 original va de enorm skillnad mot en 2.0t satte in en tryckklocka från biltema den visade 0,5bar i max ladd plus att vid hårt gaspådrag tappade den laddet när den kom upp till 0,5 och sjunk, bytte till en ny magnetventil, trycket enligt klockan ligger på 0,8 - 0,9 och den rör sig inte neråt förrän jag släpper på gasen så den pumpar på gött med fullt tryck bytte då även tryckklockan till en kinugawa med glt på 1,0 ?:-/ men bilen går som en skållad blixt utan chipp dock vill jag pröva på steg 3 med 1 dämpare. :-DD