I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av jantt
#1108316
Hej

Har købt en C70 2000 2,4T aut.gear 193 HK.

Har installeret BSR software som skulle give 239 HK.
Monteret 2,5" simons udstødning + åben luftfilter.

Hvis man ønsker endnu mere flere HK kræver det så en større ombygninger og større pengebeløb ?
av Exyzäta
#1108325
Ursäkta en parentes i frågeställningen, men ska inte en cab köras i maklig fart så man kan höra fåglarna kvittra istället för att flänga runt så man istället behövde en störtbur? :wink:
av jantt
#1108353
Er ikke en cab, men coupe :)
av SubMarine
#1108377
Finns en del man kan göra som inte kostar allt för mycket, t.ex. framrör och större turbo. Dock behöver du ha mjukvara för att kunna utnyttja den nya hårdvaran för mer effekt.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1108379
Ska du ha ut mer effekt kommer det kosta pengar. För då är man framme vid punkten när det är dags att byta downpipe, turbo (eventuellt grenrör) och kanske spridare beroende på vilken motor man har. Allt det kräver ny mjukvara dessutom. Sen beror det ju lite på hur mycket mer effekt man vill ha och ur stor utvecklingspotential det ska finnas.
av jantt
#1108410
Ok tak for svar.

Tror jeg nøjes med det jeg har nu. Er også mere end min gamle 850 NA.

Måske i fremtiden kan prøve med noget mere.
av jantt
#1108693
Kom til at tænke på at jeg købte 315 cc dyser til 850 NA som jeg ikke brugte.

Kan jeg sætte dem i C70 uden problemer og vil det give noget eller skal der mere til ?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1108724
Att bara byta till större spridare ger inget. Kräver dessutom ny mjukvara för att fungera som det ska. Sen är det väl frågan om det inte redan sitter större spridare än så på din bil. I och med nya ltt-motorn så bytte man ju till bruna spridare som är lite större (334cc).
Användarvisningsbild
av Nexus
#1108837
Jag bytte till 3" främre ink racekatt och annan mjukvara. Blev lite piggare än bara chipp och 2.5" efter katt. Piggare på högre varv men samtidigt tappar man lite av segdragningen på lägre varv med större downpipe, så upplever jag det iallafall.

Rekomenderar även att uppdatera bromsarna vilken många glömmer!
Sen så blir man aldrig nöjd med effekten i motorn. Vill bara ha mera och mera 8)

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]