I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1102178
SBergdahl skrev:
SRT skrev:Volvo S80 2.5T BSR 252 HK 410 NM. :D

Bildimage upload with preview
Hur märkbar är skillnaden? Lite frestande är det ju även om jag tycker att motorn känns rätt pigg även som den är så länge bilen inte är tungt lastad.
Skillnaden är STOR när en annars pigg bil utan BSR blivit rejält snabb med detta BSR när det behövs.Gäller ju bara att tänka på däckkontot när man gasar på mellan varven.Har även monterat en magnetventil från Autotech som inte gör denna mjukvarutrimning sämre om man säger som så.Valde att köpa min PPC3 dosa med en även inlagd diagnosfunktion och om det sedan är värt kostnaden kan man ju alltid sia om men att man kommer på sig själv att då och då köra runt med ett stort leende parkerat mitt i nyllet så kanske det kan förklara varför jag inte ångrar valet av BSR.

(P.S. Tar ca 30 - 40 mil innan bilens dator verkligen arbetat in denna trimning fullt ut för den som nu tänker prova).
av jantt
#1107401
Har nu købt anden bil :

C70 2000 2,4T 193 HK

BSR stage I 239 HK 392 Nm
+ 2,5" BSR sportsflow udstødning
+ åben sportsfilter

så vel omkring 245-250 HK
Användarvisningsbild
av snepo
#1107635
SRT skrev:
SBergdahl skrev:
SRT skrev:Volvo S80 2.5T BSR 252 HK 410 NM. :D

Bildimage upload with preview
Hur märkbar är skillnaden? Lite frestande är det ju även om jag tycker att motorn känns rätt pigg även som den är så länge bilen inte är tungt lastad.
Skillnaden är STOR när en annars pigg bil utan BSR blivit rejält snabb med detta BSR när det behövs.Gäller ju bara att tänka på däckkontot när man gasar på mellan varven.Har även monterat en magnetventil från Autotech som inte gör denna mjukvarutrimning sämre om man säger som så.Valde att köpa min PPC3 dosa med en även inlagd diagnosfunktion och om det sedan är värt kostnaden kan man ju alltid sia om men att man kommer på sig själv att då och då köra runt med ett stort leende parkerat mitt i nyllet så kanske det kan förklara varför jag inte ångrar valet av BSR.

(P.S. Tar ca 30 - 40 mil innan bilens dator verkligen arbetat in denna trimning fullt ut för den som nu tänker prova).
Har köpt liknande grejor. Dock till en 2,4d. 220hk 520nm. Dyrt javisst. Men man kan ju kolla felkoder iaf
#1108029
XC90 2007 D5 med olika effekt beroende på humör. Org. effekt 185 hk och 400 Nm. Har testat Polestar 205 hk och RICA 240 hk. Senaste året egen mappning med uppskattningsvis 240 hk och 460 Nm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]