I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av frippe87
#1079366
Nej jag har olika färger på dioderna på dicen. Jag ska pröva att installera om allt så får vi se om det går bättre denna gång. Dock verkar det ha varit problem med dator och dicen då den inte hittades trots installerad drivrutiner.
av frippe87
#1080538
Nu fick jag igång det. Det var framework som var fel. Nu har jag läst ac bilen, fick rätt många felkoder. Men hur raderar man felkoder? Efter man har felsökt så får man ju 4 flikar, utgångsläge vald csc ej valda csc leverans. Alla utom 1 är gul i "stoppljuset"

Det är framförallt ECM-910E gasspjäll seghet internt felaktigt signal som oroar mig.

Raderar man felkoder namn här någonstans?
av Dreamplay
#1231649
Hej,

Jag hade precis samma fel som dig både där kommunikationsverktyget skulla va + reservdelskatalogsbilderna där var det bara 1st litet rött kryss i varje hörn. Det visade sig att för mig vara det Explorer 8 installerat och det ville Vida 2014D inte funka på. Installerade Explorer 9, fortfarande samma fel. Hmm då avinstallerade jag Vida och installerade Vida igen. Vipps så funkade det!

/Tobias :D
Användarvisningsbild
av KjellinJ
#1354290
Som nämns ovan. Kör du vida på en gammal dator så vänta några minuter innan du loggar in. Sen när du loggar in så ska du se bild på isoview som startas. Efter installation kan du inte uppdatera internet Explorer. När du fått det att fungera inaktivera alla uppdateringar och kör bara datorn för vida så har du en problemfri framtid.

Vissa kör Windows XP PRO och Explorer 7 för att få det att fungera bäst.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen