I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
#62796
du får nog förklara vad det är för motor och bilmodell.

jag gissar på 940 LTT. Hade satsat på ett chip för ca 2-3 tusen och justerat wastegaten.

Borde ge ca 150-160 häst iaf
Användarvisningsbild
av siviak
#62805
BSR plockar fram ca 205hk för ca 4-5000:- har jag för mig(inte säker på pris). Då skruvar de wastegate o chippar bränsleboxen, mycket mer handlar det inte om..
Användarvisningsbild
av vetten
#62821
Det finns ju en hel del tips just hur du trimmar en lättrycksturbo här under trimmning om du orkar leta själv, det har ju vart rätt mycket sånt på senaste tiden, men som vanligt på detta forum så frågar man först då det istället borde vara så att man kollar in dom länkar som redan finns :shock: vet inte vad det beror på men det är väl slöhet som vanligt, ett annat bra sätt att få fram info är ju att Googla lite så kommer det upp rätt mycket matnyttigt, det känns ju rätt tjatigt att sitta och upprepa samma tips och trix i det oändliga :(

vetten
Användarvisningsbild
av zcooter
#98014
Hej!
För er som vill ha ett alternativ till prisvärd chiptrimning så kan jag starkt rekomendera T.M.C http://www.tm-chiptuning.se/. Har sjäv gjort det till min C70 2,4 ltt och är helnöjd med tanke på priset som ligger under de flesta firmorna som finns i sverige. Det kostar inget o höra vad det kostar för just er modell. Och man får full valuta för pengarna. Väldigt service minded är han oxå. jag kompleterade med ett BSR sportluftfilter
Användarvisningsbild
av Nexus
#118317
zcooter skrev:Hej!
För er som vill ha ett alternativ till prisvärd chiptrimning så kan jag starkt rekomendera T.M.C http://www.tm-chiptuning.se/. Har sjäv gjort det till min C70 2,4 ltt och är helnöjd med tanke på priset som ligger under de flesta firmorna som finns i sverige. Det kostar inget o höra vad det kostar för just er modell. Och man får full valuta för pengarna. Väldigt service minded är han oxå. jag kompleterade med ett BSR sportluftfilter
Jag har en 2,5t. Funderar på chippa. Blev det stor skillnad på din?? kan du beskriva när den är starkare/rappare???
Jag tycker den är ganska snabb orginal. Är det liten skillnad lägger jag hellre pengar på annat :roll:
Användarvisningsbild
av zcooter
#118432
Jag tycker att TMC chip räcker länge och motsvarar min förväntningar. Den har blivit snålare och rappare, högre tophastighet. Att ge exakta siffror är svårt för mig att ge då jag inte mätt före o efter. Om du redan tycker den är snabb och är nöjd nu, ja men lägg då pengar på annat
Användarvisningsbild
av Nexus
#118493
zcooter skrev:Jag tycker att TMC chip räcker länge och motsvarar min förväntningar. Den har blivit snålare och rappare, högre tophastighet. Att ge exakta siffror är svårt för mig att ge då jag inte mätt före o efter. Om du redan tycker den är snabb och är nöjd nu, ja men lägg då pengar på annat
Självklart vill jag den ska bli rappare. nöjd blir man aldrig :wink:
Men jag som många andra är skeptisk till om det gör så stor skillnad.
Jag ville bara ha lite erfarenheter av folk som har chippat sina Ltt :)
Användarvisningsbild
av zcooter
#118511
Visst blir det en skillnad.Men har svårt o tro att det blir som en T5, men du lär hänga med en sådanhelt helt klart. Jag betalade ca 3000 hos TMC o jag tycker defenitivt att jag har fått valuta för pengarna. sedan har jag ett BSR-filter oxå. Det är ju en balansgång det där med att lägga pengar kontra få valuta för dem. Det finns ju en uppsjö att välja mellan. Generellt är det ett överpris på de flesta chippfirmorna, tycker jag personligen. Men glöm inte att lägga en slant på nya bromsklossar oxå, För du vill ju gärna kunna få ner farten oxå, gärna så sent som möjligt innan det svänger så du inte hamnar i diket el dyl!!! Börjar det klarna? *S*
Användarvisningsbild
av Nexus
#118514
zcooter skrev:Visst blir det en skillnad.Men har svårt o tro att det blir som en T5, men du lär hänga med en sådanhelt helt klart. Jag betalade ca 3000 hos TMC o jag tycker defenitivt att jag har fått valuta för pengarna. sedan har jag ett BSR-filter oxå. Det är ju en balansgång det där med att lägga pengar kontra få valuta för dem. Det finns ju en uppsjö att välja mellan. Generellt är det ett överpris på de flesta chippfirmorna, tycker jag personligen. Men glöm inte att lägga en slant på nya bromsklossar oxå, För du vill ju gärna kunna få ner farten oxå, gärna så sent som möjligt innan det svänger så du inte hamnar i diket el dyl!!! Börjar det klarna? *S*
Jag har kollat med TMC . 2950 kosta det på deras" turne". Så det blir nog örebro den 26/7. :D
3000 är rimligt pris. inte! 5-7000 som de andra tar :evil:
Jag har redan sportsystem på och ett K&N filter. :wink:
Tack för svaret (W) Mvh /Magnus

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]