I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av stråle
#897285
Dessa frågorna har säkert tagits upp här tidigare men hoppas få några riktiga svar,kanske egna erfarenheter, dela dom gärna..
Har en 940 med B230FB. Har funderat på att byta till 2,5 tums system och funderar på om man tjänar någon effekt förutom mulligare ljud??
Vidare med extraktor och bättre kat gör det överhuvudtaget någon skillnad värd pengarna på en förövrigt originalmotor??

Tack på förhand/ Stråle
#1202764
har en fråga om montering av simons avgassystem, måste jag köpa till en ny anpassad katalysator eller funkar det att montera det avgasystemet på original katten? och om det nu skulle funka får jag mer effect även om jag har original katten kvar? eller krävs det en sportkatt?
#1202789
felixwedin skrev:har en fråga om montering av simons avgassystem, måste jag köpa till en ny anpassad katalysator eller funkar det att montera det avgasystemet på original katten? och om det nu skulle funka får jag mer effect även om jag har original katten kvar? eller krävs det en sportkatt?
Blir ingen märkbar skillnad med bara byte av avgassystem/och eller katt. Tror att det bara är att montera på din katt. Bäst är väl att fråga Simons.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]