I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av emilsolis
#60926
16ventilare vore bra.
Vilken motor med turbo från volvo ska det va.
16ventiler och turbo.
av Addekarlsson
#60933
Enda volvomotorn som har både turbo och 16 ventiler är B204GT/FT, italienimport.
Övriga är hemmabyggen, som är byggda på B234 och turbokonverterade.
Kostsam historia som jag inte kan så mycket om, eftersom mina planer på att bygga en sån motor grusades i och med bilbyte. :D

B204 sitter i Volvo 780 och Volvo 960, samt ett fåtal Volvo 740. 2 liters motor pga skattelättnader i Italien. Allt över 2 liter kostar fläsk i Italien nämligen.

Mvh/ Adde
av Arne
#61022
Varför inte montera in nåt som ingen annan har (nästan), jag har aldrig hört talas om någon T4:a motor i en 140. Det vore väl häftigt att ha en sådan? Den borde rymmas för det finns ju femmor i 140 och de tar mer plats.
Användarvisningsbild
av Öhlin
#157851
Ursäkta men vill bara varna för turbo i B30, det kostar skjortan att förstärka bottendelen, vilket behövs
Användarvisningsbild
av niklas gson
#161627
Öhlin skrev:Ursäkta men vill bara varna för turbo i B30, det kostar skjortan att förstärka bottendelen, vilket behövs
ja veven e ju helkass orginal går av som en tändsticka.. :) men finns ju i marin utförande då e den rätt tålig..
Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]